Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Koncerny si chrání i hudební loga

Externí autor18. 3. 2004

Trendem současných reklamních kampaní je používání hudebních znělek. Jednoduché melodie mají pozitivně ovlivňovat vztah zákazníka ke značce. Společnosti do svých hudebních log investují stále více, a proto si je chtějí chránit patentem. Je to však poměrně obtížné, napsal server ftd.de.
Do melodií investuje zřejmě nejvíc peněz letecká společnost Air France. Reklamní experti odhadují, že jde o miliónové částky. Firma totiž každé čtyři měsíce obměňuje znělky, které cestující slyší při nástupu a při výstupu. “Naším cílem je, aby se zákazník před letem uklidnil a po letu se opět dostal do pohody,” citoval magazín Le Point vyjádření firmy.
Trend představuje výnosný byznys, protože znělka může přijít i na 50 tisíc eur. Úspěšná je v tomto směru francouzská společnost Sixieme Son, která dělala znělky mimo jiné pro farmaceutickou firmu Aventis a pro výrobce automobilů Peugeot Citroen. Právě zakázka pro Peugeot Citroen patřila k neobtížnějším, protože hudba měla vyjadřovat filozofii obou aut.
Evropské patentové úřady mají nahlášeno okolo tří stovek zvukových značek. Chránit se dá totiž jen notový zápis, nikoli zvukový záznam. “Velké firmy mohou ale případné kopírování znělek považovat za pochvalu dobré práci a vlastně i za bezplatnou reklamu, protože posluchač si konkrétní melodii přiřadí vždy k originální značce,” uvedl v týdeníku Wirtschaftswoche marketinkový odborník Wilfried Sorge.
Jsou i znělky, které chránit nelze. Například firma Audi používá od roku 1996 jako své hudební logo tlukot srdce. “Tento zvuk vzbuzuje dojem vitality a vyvolává emoce vůči naší značce,” vysvětlil vedoucí marketinku Audi Michael Trautmann. Strategie se osvědčila a podle průzkumů si zákazníci spojují značku Audi se srdcem.
K nejznámějším skladatelům reklamních melodií patří Chris McHale. Vytvořil mimo jiné znělky pro nápojové firmy Coca-Cola a Budweiser nebo automobilového výrobce Mazda. “Nejnáročnější bylo vytvoření hudebního loga pro telekomunikační společnost Deutsche Telekom, vyjádřit hudebně písmeno T je dost obtížné,” tvrdí McHale. Firma melodii “Hello Hola” používá nejen v reklamních spotech, ale i jako vyzváněcí melodii ve své mobilní síti a také jako vyčkávací tón na infolince.

Hospodářské noviny, 18. 3. 2004, Autor: Adam Junek, Sabina Kunešová

×

On-line hry vyzývají televizi na souboj

Starší článek

Soud zakázal Vladimíru Železnému, aby jednal jako majitel TV Nova

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Óčko.tv

Ze značky O 18+ stanice TV Óčko může být samostatný kanál

Videoklipy a hudební pořady v budoucnu nebudou stačit na to, aby si hudební televizní stanice udržely mladé diváky. O tom je přesvědčen…
22. 1. 202122. 1. 2021
Akce

Nepropásněte uzávěrku do Sabre Awards! Soutěž ocení nejlepší …

Uzávěrka přihlášek do regionální (EMEA) části Sabre Awards je už za 3 dny. Nejlepší PR projekty se mohou přihlašovat do 25. ledna.
22. 1. 202122. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
22. 1. 202122. 1. 2021
Marketing

Rozšířená realita: v Metropolitním muzeu ožívají obrazy i sochy

„Met bez rámů“ (The Met Unframed). Tak se jmenuje interaktivní aktivace využívající rozšířenou realitu, kterou pro Metropolitní muzeum v New Yorku…
22. 1. 202122. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce
Rozšiřování HBO Max v regionu EMEA povede Christina Sulebakk

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více