Probíhá technologický veletrh CeBIT

17. 3. 2004 16:03

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

V německém Hannoveru probíhá největší světový veletrh počítačové a telekomunikační techniky CeBIT. Organizátoři veletrhu očekávají 6411 vystavovatelů, o 191 méně než loni a výrazně pod vrcholem 8100 z roku 2001. Počet zahraničních účastníků se zvýšil o 116 na 2992. Počet návštěvníků klesne podle odhadů o deset procent na 500 000.
Hlavním tématem letošního CeBIT je očekávaný hromadný start mobilních služeb třetí generace 3G v systému UMTS. Ty jsou zatím v Evropě dostupné teprve v omezené míře v několika zemích, avšak předpokládá se, že po několika letech odkladů by se měly tyto služby do konce roku začít zavádět zrychleným tempem.
Výrobci mobilních telefonů se budou předhánět v nabídce moderních přístrojů s možností přijmu živé hudby, vybavených videorekordéry a digitálními fotoaparáty, hrami nebo i monitorováním zdravotního stavu. Důraz se bude klást na jednoduchost, kvalitu a rychlost.
Pozornost se rovněž bude soustředit na novou rádiovou identifikaci zboží systému RFID. S touto technologií, založenou na čipech a jejich dálkovém vyhledávání přijímači, již experimentují přední maloobchodní prodejci v USA i v Evropě. Obchodníci se od nové technologie slibují usnadnění manipulace se zbožím a především možnost znát v každém okamžiku stav zásob.
Výzkumná firma Forrester letos čeká oživení výdajů na informační a komunikační technologie ve čtyřech velkých evropských ekonomikách – Německu, Francii, Británii a Nizozemsku – o 2,6 procenta a příští rok o 2,9 procenta. V předchozích dvou letech tyto výdaje rostly mizivým tempem kolem 0,8 procenta ročně.

-čtk, zem-

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Další zajímavé čtení