Američané ztrácejí zájem o tradiční média
Tradiční americké deníky, časopisy a velké televizní stanice zaznamenávají trvalý pokles sledovanosti. Změny v mediálních trendech jsou poznamenané snižováním počtu novinářů a také rozšířením informačních a rešeršních aktivit, uvádí se v americké studii, kterou zveřejnili v pondělí ve Washingtonu. Študie nazvaná Stav nových médií v roce 2004 si všímá kromě jiného i citelného nárůstu médií ve španělském jazyce za uplynulých deset let a také tzv. etnických médií. V současnosti s denně v USA prodá asi 55 miliónů denníků. To představuje 11-procentní pokles v porovnaní se situací v roce 1990. Tento pokles se připisuje zmenšování zájmu Američanů o média, a také ztrátě důvěry v ně. Částečně jde i o důsledek medializovaných skandálů, jako bylo loňské přiznání reportéra New York Time Jaysona Blaira, že si desítky údajně pravdivých příběhů zveřejňovaných v deníku vymyslel. Důvěryhodnost deníkům podle studie klesla z 80 procent v roce 1985 na 59 % v roce 2002. Proto jen 54 % obyvatel USA čte některý z deníků ve všední den a 62 % v neděli. Tato čísla navíc stále klesají. Navíc média snižují počty zaměstnanců. Americké deníky zaměstnávaly v roce 2002 o 2200 novinářů méně, než v roce 1990. Změny v žurnalistice se projevily i na obsahu periodik. Takřka čtvrtinu prostoru v tisku, 23 %, dostávají články zaměřené na každodenní život. Na druhém místě s 21 % jsou americké vládní záležitosti, 8 % mají zprávy ze společnosti a pouhých 7 % je vyhrazeno pro zahraniční politiku.
-tasr-