Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Američané ztrácejí zájem o tradiční média

Externí autor17. 3. 2004

Tradiční americké deníky, časopisy a velké televizní stanice zaznamenávají trvalý pokles sledovanosti. Změny v mediálních trendech jsou poznamenané snižováním počtu novinářů a také rozšířením informačních a rešeršních aktivit, uvádí se v americké studii, kterou zveřejnili v pondělí ve Washingtonu. Študie nazvaná Stav nových médií v roce 2004 si všímá kromě jiného i citelného nárůstu médií ve španělském jazyce za uplynulých deset let a také tzv. etnických médií. V současnosti s denně v USA prodá asi 55 miliónů denníků. To představuje 11-procentní pokles v porovnaní se situací v roce 1990. Tento pokles se připisuje zmenšování zájmu Američanů o média, a také ztrátě důvěry v ně. Částečně jde i o důsledek medializovaných skandálů, jako bylo loňské přiznání reportéra New York Time Jaysona Blaira, že si desítky údajně pravdivých příběhů zveřejňovaných v deníku vymyslel. Důvěryhodnost deníkům podle studie klesla z 80 procent v roce 1985 na 59 % v roce 2002. Proto jen 54 % obyvatel USA čte některý z deníků ve všední den a 62 % v neděli. Tato čísla navíc stále klesají. Navíc média snižují počty zaměstnanců. Americké deníky zaměstnávaly v roce 2002 o 2200 novinářů méně, než v roce 1990. Změny v žurnalistice se projevily i na obsahu periodik. Takřka čtvrtinu prostoru v tisku, 23 %, dostávají články zaměřené na každodenní život. Na druhém místě s 21 % jsou americké vládní záležitosti, 8 % mají zprávy ze společnosti a pouhých 7 % je vyhrazeno pro zahraniční politiku.

-tasr-

×

Apple si pochvaluje internetovou službu “99 centů za píseň”

Starší článek

Zisk reklamní agentury JCDecaux loni vzrostl o 57 %

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Óčko.tv

Ze značky O 18+ stanice TV Óčko může být samostatný kanál

Videoklipy a hudební pořady v budoucnu nebudou stačit na to, aby si hudební televizní stanice udržely mladé diváky. O tom je přesvědčen…
22. 1. 202122. 1. 2021
Akce

Nepropásněte uzávěrku do Sabre Awards! Soutěž ocení nejlepší …

Uzávěrka přihlášek do regionální (EMEA) části Sabre Awards je už za 3 dny. Nejlepší PR projekty se mohou přihlašovat do 25. ledna.
22. 1. 202122. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
22. 1. 202122. 1. 2021
Marketing

Rozšířená realita: v Metropolitním muzeu ožívají obrazy i sochy

„Met bez rámů“ (The Met Unframed). Tak se jmenuje interaktivní aktivace využívající rozšířenou realitu, kterou pro Metropolitní muzeum v New Yorku…
22. 1. 202122. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce
Rozšiřování HBO Max v regionu EMEA povede Christina Sulebakk

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více