Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Mobilní číslo bude na celý život

Externí autor17. 3. 2004

Odejít od jednoho mobilního operátora k druhému, a přitom mít stále stejné číslo by neměl být již v příštím roce žádný problém. Alespoň s tím počítá nový zákon o elektronických komunikacích, který zpracovalo Ministerstvo informatiky. Podle něj by přenositelnost čísla měla začít fungovat půl roku od data účinnosti zákona, který má vstoupit v platnost v září letošního roku.
Změnit bez problémů operátora by tak mohlo být možné nejpozději od dubna roku 2005. Dva největší operátoři Eurotel a T-Mobile ale již nyní shodně hlásí: “Tento termín není reálný.”
“Zavedení této služby bude mnohem rozsáhlejší než u pevných sítí, kde to trvalo téměř dva roky. Kdybychom vycházeli ze zkušeností mobilních operátorů, kteří již tuto službu implementovali, tak to bude trvat přibližně stejně dlouho jako u pevných sítí,” tvrdí Diana Dobálová, mluvčí Eurotelu.
Podle Martiny Kemrové z T-Mobilu je reálný termín nejdříve ve druhé polovině roku 2005.
Zcela jiný názor má nejmladší hráč na trhu Český Mobil. “Každý operátor by měl projekt podobného rozsahu být schopen zvládnout a jsem dokonce přesvědčen, že by to mělo být možné i ve lhůtě mnohem kratší,” řekl jeho mluvčí Petr Šindler. “Toho je ovšem možné dosáhnout pouze za předpokladu, že všichni operátoři začnou včas s potřebnými přípravami,” dodal.
I když operátoři nestihnou zavést službu přenositelnost čísla ve stanovené lhůtě, tak jim žádný postih nehrozí. “V zákoně žádná sankce není,” uvedla mluvčí Ministerstva informatiky Klára Volná.
Podle ní však operátoři o termínu, kdy má být nová služba zpřístupněna, vědí minimálně od podzimu, kdy byl zákon připraven. “Je to dost dlouhá doba na to, aby vše zvládli,” doplnila Volná.
Přenositelnost čísla u mobilních operátorů podle analytiků odstraní jednu z bariér při volbě nového operátora. “Zákazníci si budou moci vybírat operátora podle aktuální nabídky služeb,” podotkl mluvčí Českého Mobilu.
A právě nejmladší operátor by mohl z této novinky těžit. “Na trhu to bude určitě poznat. Podle všeho posílí Oskar na úkor Eurotelu a T-Mobilu,” míní Rostislav Kocman ze specializovaného internetového serveru Mobil.cz.
V České republice již více než rok funguje přenositelnost čísel u pevných linek. Český Telecom zatím podepsal smlouvu na tuto službu s devíti alternativními operátory. “Směrem od nás ke konkurenci přešlo zhruba 1700 čísel. V rámci naší sítě se jedná řádově o tisíce klientů,” sdělil mluvčí Telecomu Vladan Crha.
Za přenesení čísla samotní klienti nic nehradí, platby probíhají mezi jednotlivými operátory. Firma, ke které klient přichází, platí za jedno číslo necelé tři tisíce korun, za číselnou řadu pak pět tisíc.

Hospodářské noviny, 17. 3. 2004, autor: Tomáš Mrázek

×

Jů, Hele a Muf se vrátí na obrazovky

Starší článek

Na Slovensku stoupl prodej DVD nosičů, největší zájem byl o Pána prstenů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více