Celosvětové tržby z prodeje léků loni vzrostly

16. 3. 2004 10:03

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Celosvětové tržby z prodeje léků loni vzrostly o devět procent na 491,8 miliardy USD. Nejprodávanějším lékem se stal lék na snížení hladiny cholesterolu Lipitor farmaceutické společnosti Pfizer. Vyplývá to ze zprávy organizace IMS Health, která sleduje prodej 90 procent všech léků na předpis a některých léků v běžném prodeji ve více než 80 zemích světa.
Na celkovém prodeji se téměř polovinou podílela Severní Amerika. Výdaje za léky v oblasti stouply o 11 procent na 229,5 miliardy USD. Mezi nejprodávanější léky patřily opět léky na snížení hladiny cholesterolu, kterých se prodalo za 26,1 miliardy USD.
Tržby z prodeje léků v Evropské unii stouply o osm procent na 115,4 miliardy USD. EU se na celosvětovém prodeji léků podílí jednou čtvrtinou.
Tržby z prodeje Lipitoru se vyšplhaly na 10,3 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 14 procent. Jeho výrobci, firmě Pfizer, patří také čtvrtý nejprodávanější lék, Norvasc. Jeho prodej se zvýšil o sedm procent na 4,5 miliardy USD. Norvasc se používá při vysokém tlaku.
Druhá příčka mezi nejprodávanějšími léky patří opět léku na cholesterol, kterým je Zoroc firmy Merck. Prodej tohoto léku však klesl o čtyři procenta na 6,1 miliardy USD. Lék na schizofrenii Zyprexa firmy Eli Lilly s tržbami 4,8 miliardy USD obsadil třetí příčku. Tržby mu narostly o 13 procent.
Z první desítky nejprodávanějších léků se nejvíce zvýšil prodej léku na pálení žáhy Nexium. Prodej léku firmy AstraZeneca se zvýšil o 62 procent na 3,8 miliardy USD a na seznamu nejprodávanějších léků mu patří sedmá příčka, napsala agentura Reuters.
Výdaje za registrované léky v České republice vzrostly loni podle odhadu konzultační společnosti IMS Health meziročně o více než čtyři miliardy na 46 až 47 miliard korun. Při započítání výdajů za volně prodejné léky by měla částka stoupnout zhruba na 50 miliard korun. Růst výdajů je dán převážně tím, že se na trh dostávají nové léky, které jsou dražší.
V roce 2002 zaplatili lidé a pojišťovny za léky zhruba 48 miliard korun, o čtyři miliardy více než v roce 2001. Nejvíce peněz vydali za antibiotika a nejčastěji utráceli za léky proti bolesti.

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.