Mediální skupina Lagardere se loni vrátila k zisku

15. 3. 2004 11:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzská mediální skupina Lagardere se v loňském roce vrátila k čistému zisku díky snížení nákladů a menším jednorázovým výdajům. Firma je největším vydavatelem časopisů na světě.
Společnost loni hospodařila s čistým ziskem 334 milionů eur ve srovnání s předchozí ztrátou 291 milionů. Provozní zisk se zvýšil na 671 milionů eur ze 440 milionů, takže překonal očekávání analytiků, kteří jej odhadovali na pouhých 521 milionů. Firma uvedla, že navrhne zvýšení dividendy na 0,90 eura na akcii z 0,82 eura za rok 2002.
Provozní zisk klíčové mediální divize stoupl na 427 milionů z předchozích 385 milionů eur s přispěním zisků v knižní divizi. Společnost již minulý měsíc oznámila, že její celkové tržby loni klesly o 5,8 procenta na 12,45 miliardy eur, zatímco tržby samotné mediální divize se snížily pouze o 1,9 procenta na 7,94 miliardy.
Firma, která mimo jiné vlastní 15procentní podíl ve výrobci letecké techniky EADS, byla ve druhém čtvrtletí tvrdě zasažena negativními dopady slabého cestovního ruchu a trhu s reklamou. V listopadu však oznámila, že zaregistrovala známky oživení v divizích pro časopisy a distribuci, jež tvoří hlavní část jejích tržeb, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.