Proč cílí masivní kampaň Transgasu na drobné zákazníky, přestože s nimi firma přímo neobchoduje, vysvětluje mluvčí Martin Chalupský.
Kdo pro vás aktuální kampaň vytvořil?
Výsledná kampaň je prací dvou agentur. Médea zajišťovala její mediální část a kreativní činnost zajišťovala agentura API Ostrava.
Předcházel výběru agentury nějaký tendr?
Tendr jsme vyhlásili pouze na mediální část kampaně. Konečnou nabídku nám předložilo pět agentur. Kreativní, nebo chcete-li obsahovou část zajišťovala agentura, která vzešla ze společného výběru Transgasu a plynárenských distribučních společností.
Proč dělá firma jako Transgas reklamní kampaň zaměřenou na drobné zákazníky, když ti si její „výrobek“ nemohou přímo koupit?
Dodáváme zemní plyn pro potřeby celé České republiky a bylo by od nás velmi krátkozraké, kdybychom si mysleli, že když neprodáváme přímo drobným zákazníkům, tak se o ně nemusíme starat. Jsme součástí úzce propojeného řetězce vztahů: Transgas – distribuční společnosti – zákazníci. Proto je naším zájmem podílet se na podpoře využití zemního plynu společně s regionálními distribučními společnostmi.
Souvisí to s chystaným uvolněním trhu s plynem? Můžete popsat, jak se bude situace v tomto směru vyvíjet?
Plynárenství bude samozřejmě na budoucí otevření trhu reagovat, ale tato akce nesouvisí s liberalizací. Vlastním záměrem je propagace produktu, který je společný pro distribuční společnosti a Transgas. Je to propagace zemního plynu jako komfortního a ekologicky šetrného paliva.
Proč je kreativní zpracování aktuální kampaně tak málo nápadité? Čím chce příjemce zaujmout?
Naším zájmem nebylo připravit agresivní kampaň. Chceme prezentovat spojení ve smyslu zemní plyn pro teplo a pohodu vašeho domova. Jde o první oslovení zákazníků po deseti letech absence celostátní prezentace, takže chceme připomenout zejména atributy pojící se k zemnímu plynu: komfort a ekologii.
Marketing & Media, (kat)