Supraphon posiluje pozici na trhu, pomáhají mu archívní nahrávky

15. 3. 2004 09:03

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Hudební vydavatelství Supraphon zažívá zlaté časy. V uplynulém týdnu se v TOP 10 nejprodávanějších desek objevily hned čtyři jeho nahrávky, které čerpají převážně z archívu – best of alba Karla Svobody, Marie Rottrové a Evy Olmerové plus výběr písní Karla Gotta. Vyplývá to z údajů české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).
Podíl Supraphonu na trhu se tak zvětšil o 0,5 procenta na 16,5 procenta a přiblížil se největším hráčům na trhu – Universal Music se 17,4 procenta (pokles o 3,3 procenta) a EMI se 17,2 procenta (nárůst o 0,4 procenta). Největším vydavatelstvím i nadále zůstává Sony Music/ Bonton s 25,8 procenta (nárůst o 1,7 procenta).
Jednička na trhu měla v TOP 10 tři zástupce – Jaromíra Nohavicu na druhém, Lucii na třetím a Michala Davida na čtvrtém místě. Na první příčku se poprvé vyhoupla nahrávka Chinaski Premium/Best of 1993 – 2003, která se v žebříčku pohybuje již 19. týden. Nejvýše postavenou novinkou se stala znovu vydaná nahrávka Karla Kryla Maškary, která se umístila na 19. pozici.
Nejprodávanějším hudebním videem se stal záznam koncertu Daniela Landy Vltava tour, v oblasti mluveného slova vedl Zdeněk Izer s Nemocnicí na kraji vesnice.

Hospodářské noviny, 15. 3. 2004, autor: (abo)

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Další zajímavé čtení