Nový časopis o památkách

15. 3. 2004 08:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Brně vzniká nový časopis, který se bude věnovat památkám a jejich propagaci. Začne vycházet 2. dubna, kdy se otevřou brány většiny hradů a zámků, řekl Petr Svoboda z občanského sdružení Polypeje. Redakce časopisu Brána památek bude podle něj složena výhradně z dobrovolníků. Nejde ovšem jen o nový studentský časopis, bude ho možné zakoupit na většině moravských památek a také v infocentrech, uvedl.
Kromě zájemců o historii a architekturu s redakcí spolupracuje řada odborníků. Například historik Miroslav Plaček či Josef Hrabec z ústavu rekonstrukce a památek brněnské fakulty architektury, popsal Svoboda. Redaktoři se mohou opřít i o podporu publikačního oddělení brněnského Národního památkového ústavu či Muzea města Brna. Aktivně se přípravy časopisu účastní bez nároku na honorář i řada kastelánů.
První číslo bude podle Svobody obsahovat řadu pozvánek, reportáží, fejetonů a aktuálního zpravodajství o památkách. Součástí bude i přehled kulturních akcí nebo recenze nových knih. Moravským šlechtickým rodům ve 13. století bude věnována studie. První číslo pozve na zámek v Bučovicích, zamyšlení nad možnostmi konzervace zřícenin se dotkne zkušeností se záchranou slovenského hradu Lietava, popsal. Nechybí ani pověsti z Moravského Krumlova či odhalení záhady boskovické hladomorny dodal.
Členové Polypeje spustili i internetový portál www.branapamatek.cz. „Brána památek totiž není jen časopis. Jde o širší projekt s cílem je informovat o památkách, především o těch, jež si nákladnou propagaci nemohou dovolit,“ řekl Svoboda. Další aktivitou je výměnný systém propagačních letáčků mezi památkami s informacemi o zajímavých místech v okolí.
Veřejnost se s novým časopisem seznámí v pátek 2. dubna od 15:00 při prezentaci na brněnském náměstí Svobody. Součástí bude koncert historické hudby i vystoupení šermířů. Na původním místě bude možno zhlédnout rekonstrukci zbořeného kostela sv. Mikuláše.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.