Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nový časopis o památkách

Externí autor15. 3. 2004

V Brně vzniká nový časopis, který se bude věnovat památkám a jejich propagaci. Začne vycházet 2. dubna, kdy se otevřou brány většiny hradů a zámků, řekl Petr Svoboda z občanského sdružení Polypeje. Redakce časopisu Brána památek bude podle něj složena výhradně z dobrovolníků. Nejde ovšem jen o nový studentský časopis, bude ho možné zakoupit na většině moravských památek a také v infocentrech, uvedl.
Kromě zájemců o historii a architekturu s redakcí spolupracuje řada odborníků. Například historik Miroslav Plaček či Josef Hrabec z ústavu rekonstrukce a památek brněnské fakulty architektury, popsal Svoboda. Redaktoři se mohou opřít i o podporu publikačního oddělení brněnského Národního památkového ústavu či Muzea města Brna. Aktivně se přípravy časopisu účastní bez nároku na honorář i řada kastelánů.
První číslo bude podle Svobody obsahovat řadu pozvánek, reportáží, fejetonů a aktuálního zpravodajství o památkách. Součástí bude i přehled kulturních akcí nebo recenze nových knih. Moravským šlechtickým rodům ve 13. století bude věnována studie. První číslo pozve na zámek v Bučovicích, zamyšlení nad možnostmi konzervace zřícenin se dotkne zkušeností se záchranou slovenského hradu Lietava, popsal. Nechybí ani pověsti z Moravského Krumlova či odhalení záhady boskovické hladomorny dodal.
Členové Polypeje spustili i internetový portál www.branapamatek.cz. “Brána památek totiž není jen časopis. Jde o širší projekt s cílem je informovat o památkách, především o těch, jež si nákladnou propagaci nemohou dovolit,” řekl Svoboda. Další aktivitou je výměnný systém propagačních letáčků mezi památkami s informacemi o zajímavých místech v okolí.
Veřejnost se s novým časopisem seznámí v pátek 2. dubna od 15:00 při prezentaci na brněnském náměstí Svobody. Součástí bude koncert historické hudby i vystoupení šermířů. Na původním místě bude možno zhlédnout rekonstrukci zbořeného kostela sv. Mikuláše.

×

Na billboardech s Kajínkem nápis “nedoporučeno”

Starší článek

Supraphon posiluje pozici na trhu, pomáhají mu archívní nahrávky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více