Švédská veřejnoprávní televize propouští

1. 3. 2004 08:03

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Veřejnoprávní Švédská televize (SvT) sice v loňském roce nenaplnila obavy ze ztrátového hospodaření a skončila v plusu, ale i navzdory tomu propustí na 400 zaměstnanců. Ostře diskutovanou reformu spojenou s hromadným propouštěním v těchto dnech posoudila a s konečnou platností schválila její správní rada.
Do roku 2006 musí SvT snížit své výdaje o 230 milionů švédských korun (asi 800 mil. Kč). Televizi proto opustí na 300 produkčních a administrativních pracovníků, a to zejména z pracovišť ve dvou největších švédských městech Stockholmu a Göteborgu. Zbývající přibližně stovka pracovních míst zmizí v souvislosti se zaváděním moderní digitální techniky – zastaralé specializace se tak stanou nadbytečnými. Přesný počet těch, kteří z televize odejdou, bude však podle generální ředitelky SvT Christiny Jutteströmové určen až v březnu.
Zrušení 400 míst znamená pro SvT redukci počtu zaměstnanců přibližně o 15 procent. Nynější škrty jsou největším úsporným opatřením v historii této instituce.
Švédská televize vysílá v největší skandinávské zemi od 4. září roku 1956. V současné době SvT provozuje šest kanálů – pět v rámci Švédska a jeden evropský. Je financována licenčními poplatky, které musí platit každá švédská domácnost mající televizní nebo rozhlasový přijímač. Poplatky za rozhlasovou a televizní licenci se vybírají společně, SvT z nich dostává 60 a Švédský rozhlas spolu se zvláštním programem pro vzdělávací pořady – jak rozhlasové, tak i televizní – dostávají zbývajících 40 procent.
Každá domácnost zaplatí v letošním roce za rozhlasovou a televizní licenci celkem 1814 švédských korun (asi 6400 Kč). Vzhledem k tomu, že vysílání SVT je nekomerční, nesmí veřejnoprávní televize ve Švédsku vysílat žádné reklamy.

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.