Bush spustí pozitivní televizní kampaň
Šéf Bílého domu George Bush jako “válečný prezident” a zároveň jako “klidný vůdce” a “milující manžel” – to bude hlavní motto televizních reklamních spotů, které spustí republikáni ve čtvrtek v sedmnácti amerických státech považovaných za kritické pro Bushovo znovuzvolení.
Kampaň bude pozitivní a vystříhá se “srovnávacích” spotů, které by byly namířeny proti nejpravděpodobnějšímu kandidátu demokratů na úřad prezidenta Johnu Kerrymu. Od 4. března se proto objeví na obrazovkách největších kabelových stanic sprška spotů za 4,5 milionu dolarů. Ty mají ukázat záběry z teroristických útoků na New York a Washington, které mají evokovat Bushovo úspěšné zvládnutí kritické situace. Další záběry ho ukáží s manželkou Laurou v Bílém domě.
“Spouštíme reklamní kampaň s pozitivním poselstvím zaměřeným na prezidentův výkon a na vizi, jak pohnout zemí kupředu,” citoval americký tisk Scotta Stanzela, mluvčího Bushovy předvolební kampaně. Kampaň je zaměřena na získání konzervativců, jejichž přízeň začal Bush v poslední době ztrácet, a směřuje také k hispánskému obyvatelstvu, které stále váhá s podporou prezidenta pouze slibujícího řešení otázky ilegálních pracovníků a usnadnění imigrace.
Vedle největších stanic jako NBC, MSNBC a CNN se spoty mimo jiné rozběhnou na sportovních kanálech Fox Sports News, který vysílá závody automobilů Nascar, objeví se na dalším sportovním kanálu ESPN a na Golf Channel, který sleduje hrstka lidí, ovšem vlivných.
Vysílány budou také na History Channel, spíše intelektuálním programu, který sledují především mužští zájemci o dobré a náročné dokumentární pořady, a na Home and Garden Channel, který je oblíbenou stanicí starších dam v důchodu. Španělské verze poběží na kanálech Univision a Telemundo.
Reklamní spoty mají neutralizovat dosavadní prostor, který dostávali v médiích demokraté díky primárkám. Bushova televizní kampaň má zatlačit do pozadí fakt, že osmdesát procent debat, které demokraté v rámci primárek vedli, mířilo proti Bushově politice v Iráku a proti jeho počínání v ekonomice.
Podle komentátorů bude však nynější kampaň jen jakýsi Bushův nástřel před skutečnou palbou, kterou zahájí proti Kerrymu později, nejspíše koncem letních měsíců.
Kerry sice nemá tolik peněz jako Bush, ale jeho situace zdaleka není tak zoufalá, jak by odpovídalo stonásobnému Bushovu finančnímu náskoku v předvolební pokladně. “Hodně lidí sedí na šekových knížkách a čeká, jak se Kerry vybarví … (Kerry) určitě neshromáždí stamiliony dolarů, ale nasbírá dost, aby byl na obrazovkách a mohl soupeřit s Bushem,” uvedl Peter Fenn, specialista demokratů na komunikaci s veřejností.