Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Američané ztrácejí zájem o tradiční média

Redakce MAM17. 3. 2004

Tradiční americké deníky, časopisy a velké televizní stanice zaznamenávají trvalý pokles sledovanosti. Změny v mediálních trendech jsou poznamenané snižováním počtu novinářů a také rozšířením informačních a rešeršních aktivit, uvádí se v americké studii, kterou zveřejnili v pondělí ve Washingtonu. Študie nazvaná Stav nových médií v roce 2004 si všímá kromě jiného i citelného nárůstu médií ve španělském jazyce za uplynulých deset let a také tzv. etnických médií. V současnosti s denně v USA prodá asi 55 miliónů denníků. To představuje 11-procentní pokles v porovnaní se situací v roce 1990. Tento pokles se připisuje zmenšování zájmu Američanů o média, a také ztrátě důvěry v ně. Částečně jde i o důsledek medializovaných skandálů, jako bylo loňské přiznání reportéra New York Time Jaysona Blaira, že si desítky údajně pravdivých příběhů zveřejňovaných v deníku vymyslel. Důvěryhodnost deníkům podle studie klesla z 80 procent v roce 1985 na 59 % v roce 2002. Proto jen 54 % obyvatel USA čte některý z deníků ve všední den a 62 % v neděli. Tato čísla navíc stále klesají. Navíc média snižují počty zaměstnanců. Americké deníky zaměstnávaly v roce 2002 o 2200 novinářů méně, než v roce 1990. Změny v žurnalistice se projevily i na obsahu periodik. Takřka čtvrtinu prostoru v tisku, 23 %, dostávají články zaměřené na každodenní život. Na druhém místě s 21 % jsou americké vládní záležitosti, 8 % mají zprávy ze společnosti a pouhých 7 % je vyhrazeno pro zahraniční politiku.

-tasr-

×

Apple si pochvaluje internetovou službu “99 centů za píseň”

Starší článek

Zisk reklamní agentury JCDecaux loni vzrostl o 57 %

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více