Zisk německé mediální firmy ProSieben loni vzrostl o 15 %
Hrubý provozní zisk německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media se loni zvýšil o 15 % na 196 mil. eur díky snižování nákladů. Výsledek byl o deset milionů eur lepší, než očekávali analytici.
Čistý zisk se firmě loni zvýšil třikrát na 45 mil. eur. Příjmy firmě ale stále snižuje pokles reklamního trhu, který trval již třetím rokem. Roční tržby ProSieben se kvůli tomu snížily o 5 % na 1,8 mld. eur. Ve druhé polovině roku se však pokles německého trhu s reklamou zastavil.
Celkové náklady loni ProSieben snížila o 11 %. Náklady na televizní programy klesly o devět procent. Letos očekává ProSieben výrazný nárůst zisku, přestože se trh s televizní reklamou ještě zcela neoživil. Vývoj trhu v tomto roce si ProSieben netroufá odhadnout.
Za poslední tři roky klesly v Německu tržby za reklamu o 20 %. Propad reklamního trhu je v Německu horší než v ostatních evropských zemích.
Hlavním rivalem společnosti je RTL Group patřící do mediální skupiny Bertelsmann, uvedla agentura Reuters.