Zájem potravinářů ze zemí EU o mezinárodní veletrhy Salima roste
Zájem potravinářů ze zemí Evropské unie o mezinárodní potravinářské veletrhy Salima roste. Proti předchozímu ročníku se jejich podíl zvýšil o 20 procent. Vzhledem k blížícímu se vstupu České republiky a dalších zemí do EU se totiž očekává oživení obchodních vztahů. Veletrhy se budou po dvouleté přestávce konat od 2. do 5. března v Brně. Informovala o tom manažerka veletrhů Věra Menšíková.
Deset přistupujících zemí znamená otevření trhu s 65 miliony potenciálními zákazníky. Veletrhy jsou pro firmy příležitostí k upevnění pozic na domácím trhu i k získání nových odběratelů v okolních zemích.
Celkem se k účasti na veletrzích letos přihlásilo 1200 firem ze 41 zemí celého světa. Ve srovnání s rokem 2002, kdy se na veletrzích představilo 1009 firem z 21 zemí, to je podle pořadatelů rekordní nárůst. Mezi vystavujícími jsou firmy z Evropy, ale například i z Brazílie, Číny, Hongkongu, Indie nebo Izraele. Proti roku 2002 vzrostla výstavní plocha o zhruba 5000 na téměř 30 000 čtverečních metrů.
Potravinářské veletrhy zahrnují vedle Salimy také veletrh mlynářství, pekařství a cukrářství MBK, veletrh strojů a zařízení pro obchod a veřejné stravování Inteco a mezinárodní vinařský veletrh Vinex. Letošní novinkou je projekt ProBiz, který je fórem dodavatelů rychloobrátkového spotřebního zboží.
K veletrhům patří i tradiční soutěž vín Grand Prix Vinex, soutěž piv Zlatý pohár Pivex a Gastro Junior. Konat se budou semináře, vznikne i Evropské konzultační centrum.
První dva dny veletrhu jsou určeny výhradně odborníkům, třetí den bude areál zpřístupněn také odborným školám a poslední den i veřejnosti.