Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výrobci pochutin zvyšují produkci

Redakce MAM6. 2. 2004

Zákazníci v Česku jsou ochotni při nákupu slaných pochutin sáhnout mnohem hlouběji do kapsy než v minulých letech. Těží z toho jejich výrobci, z nichž mnozí na tento trend již zareagovali a rozšiřují výrobu.
Průzkumy dokazují, že spotřeba takzvaných extrudovaných snacků a hlavně různých druhů ořechů či mandlí loni výrazně vzrostla, v některých případech o více než třetinu. Jde přitom o dražší výrobky než jsou chipsy nebo krekry, jejichž prodej loni stagnoval.
Podle průzkumu agentury AC Nielsen loni prodej směsí ořechů meziročně vzrostl o 38,3 procenta, extrudovaných snacků o 13,2 procenta, preclíků o 20,7 procenta. Podle údajů agentury je právě u extrudátů a různých druhů ořechů průměrná cena nejvyšší.
Tržby potravinářské divize ZD Šumvald, která drží čtyřicet osm procent trhu extrudovaných snacků, se v loňském roce zvýšily až o třináct procent a přesáhly dvě stě miliónů korun.
“Stoupá poptávka po dražších a také kvalitnějších výrobcích,” uvedl Dušan Kyselý, ředitel firmy ZD Šumvald. Největší český výrobce extrudovaných snacků na poptávku trhu reagoval už na konci loňského roku tím, že spustil linku na arašídy v ochuceném těstíčku. Do nového závodu, který produkuje tento typ výrobku jako jediný ve střední Evropě, investoval sto miliónů korun.
Nové výrobky mají pomoci firmě, která se až doposud výrazně orientovala na domácí trh, také k vyššímu exportu. Zatímco v současné době tato společnost vyváží pouze deset procent produkce, do budoucna by to měla být až čtvrtina.
Karel Čtvrtečka, marketinkový ředitel firmy Canto Hradec Králové, která dodává na trh přibližně sto druhů výrobků, odhaduje, že jen loni se společnosti zvýšil odbyt různých druhů ořechů a mandlí o čtyřicet procent.
“Zaměřili jsme se na tyto výrobky a nabídli více druhů ve větším balení. Odbyt se výrazně zvýšil,” uvedl Čtvrtečka. Firma také investovala, a to do technologií, výrobních hal, skladů a obalů. “Lidé nechtějí jen kvalitnější zboží, ale požadují i kvalitnější a atraktivní obaly těchto výrobků,” dodal Čtvrtečka.
Firmě Alika z Čelechovic na Hané, která se specializuje na produkci suchých plodů, vzrostly tržby u některých druhů výrobků loni až o dvacet dva procent.
“Meziroční nárůst je značný. Lidé si začali kupovat daleko více než dříve dražší ořechy, jako jsou pistácie nebo kešu,” uvedl ekonomický ředitel firmy Svatopluk Vavrečka. Také jeho firma investovala do nových prostor, technologií a balicího zařízení. Výši investice však zástupci firmy neuvedli.
Kategorie slaných snacků se svým významem řadí mezi deset druhů pochutin, které zákazníci v obchodech vyhledávají nejčastěji.
“Lidé mají nyní víc peněz a jsou ochotni víc utrácet. To je u takzvaného impulzívního zboží, jako jsou slané pochutiny, velmi důležité, protože nákupy v tomto případě jdou často mimo racionální úvahu zákazníka,” uvedl Tomáš Krásný z firmy Incoma Consulting.

Výbraní výrobci slaných pochutin v Česku
Firma / Tržba v roce 2003 (v miliónech korun)

ZD Šumvald 200
Canto 370
Alika 350

Zdroj: HN

Hospodářské noviny, 6.2.2004, autor: Martina Macková

×

Internetové obchody přitahují nové zákazníky

Starší článek

Nad planetou Nova se rozsvítí první popová SuperStar

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více