Veletrh Opta zaznamenal zvýšený zájem ze zahraničí

23. 2. 2004 12:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.

Reklama
SDG

Zvýšený zájem zahraničních návštěvníků zaznamenal mezinárodní veletrh oční optiky a oftalmologie Opta. Do neděle přišlo do areálu Veletrhů Brno kolem 4200 odborníků z 24 zemí, nejvíce ze Slovenska, Polska a Maďarska. Na expozice 250 vystavujících firem se však přijeli podívat i návštěvníci z Číny nebo Izraele. Vyplývá to z předběžné závěrečné zprávy veletrhu.
Vystavovatelé z 22 států obsadili celkovou plochu 3685 čtverečních metrů pavilonu B. Podle vedoucí manažerky Opty Věry Menšíkové byl největší zájem o novinky a trendy v optickém oboru. Více než 90 procent firem přitom plánuje svou účast i v příštím roce. Šance na posílení pozice Opty se ještě zvýší po vstupu desítky nových zemí do EU, míní Menšíková.
Významnou doprovodnou akcí byla třetí mezinárodní konference učitelů optiky a optometrie. Jako hosté se jí zúčastnili zástupci nejvýznamnějších evropských asociací, prezident ECCO Janes Gobek a prezident AEUSCO Jean Paul Roosen. Společně se 30 účastníky z regionu střední a východní Evropy jednali o profesní spolupráci s vyspělými západoevropskými zeměmi. Zkušeností z Brna využili také na Slovensku, kde zavedli od září minulého roku oborové studium diplomovaný optometrista, navazující na vzdělání očních optiků.
V soutěži Expo Design 2004 o nejhezčí veletržní expozici obhájila letos prvenství firma Rodenstock ČR. Na stříbrnou příčku dosáhla společnost Eschenbach Optik a třetí místo získala Okula Nýrsko.
Češi ročně utratí za brýle a kontaktní čočky zhruba tři až čtyři miliardy korun. V tuzemsku je nyní asi 1057 prodejen optiky a jejich počet spíše stagnuje.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.