Radnice ve Valašském Meziříčí na Vsetínsku připravuje vyhlášku o umísťování informačních, reklamních a propagačních předmětů. Vyhláška stanoví zásady používání a umísťování těchto zařízení zejména v městské památkové zóně, případně i jinde na území města. Informoval o tom mluvčí radnice Josef Beneš.
Zásady se budou vztahovat také na ochranné pásmo u kostela Nejsvětější Trojice. Podnět na vytvoření vyhlášky vzešel z komise pro městskou památkovou zónu, které se nelíbí hromadné rozmísťování reklamy. „Když jsem se o tuto problematiku začal zajímat, napočítal jsem jen v jedné postranní uličce u náměstí devět mobilních stojanů,“ poznamenal referent pro památky Dan Žárský, který nedávno dokončil koncept nové vyhlášky.
Při jeho zpracování Žárský vycházel především ze zkušeností a norem platících v jiných městech. „Nebyli bychom zdaleka první, kdo takovou vyhlášku schválí. Stavební zákon k tomu obce dokonce vyzývá,“ podotkl referent, jenž navrhuje omezit v památkové zóně světelnou reklamu a samolepicí reklamy v oknech.
„U reklamních tabulí bych preferoval řemeslné provedení z tradičních materiálů,“ dodal. Zároveň také zdůraznil, že jde pouze o prvotní koncepci, kterou zanedlouho představí příslušné komisi. Rozhodující slovo pak bude mít rada města a zastupitelé. Nová vyhláška by pak mohla začít platit od poloviny letošního roku, upřesnil Žárský.
Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy
Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.