Svátek zamilovaných zvyšuje velkým řetězcům tržby

3. 2. 2004 10:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Obchody v USA čeká v těchto dnech jedno z prodejně nejúspěšnějších období roku. Na příští sobotu připadá svátek svatého Valentýna.
S nákupní horečkou počítají nejen velké řetězce, jako je Wal-Mart nebo Target, ale také specializované dárkové obchody, květinářství a prodejny cukrovinek. „U příležitosti tohoto svátku vytváříme téměř pětinu ročních tržeb,“ uvedl na serveru DM News majitel sítě prodejen s květinami Jean’s Flower Basket Jean Chiodo.
Asociace výrobců čokolády považuje tento svátek za čtvrté prodejně nejúspěšnější období roku, po Dni díkůvzdání, Svátku všech svatých a Velikonocích. Asociace odhaduje, že letos se v USA na Valentýna prodá 36 miliónů čokoládových kazet ve tvaru srdce. Čokoládu považuje za nejvhodnější dárek 46 procent mužů a 37 procent žen v USA, uvádí výzkum společnosti RoperASW.
S vyššími tržbami počítají také prodejny s dekoračními předměty. „Lidé si chtějí zpestřit prázdnotu, která vyplňuje období mezi Vánocemi a Velikonocemi,“ tvrdí v deníku Pantagraph mluvčí sítě prodejen s dekoracemi Jeffrey Alan Patti Fryová. Velký zájem je také o nejrůznější přání, která chce letos poslat 65 procent všech dotazovaných.
Češi vnímali tento svátek donedávna spíš jako komerční novinku importovanou ze zámoří. Situace se ale mění.
„Obliba tohoto svátku u nás každoročně roste,“ uvedla Jana Matoušková z Tesco Stores ČR. Zákazníci podle ní nejčastěji kupují dárky ve tvaru srdce či bonboniéry a čokolády, plyšové medvídky, valentýnská přání a květiny, ale rovněž kosmetiku. Tento trend potvrdila i mluvčí sítě Ahold Lucia Cavina. Z hlediska tržeb za první čtvrtletí považuje týden před svatým Valentýnem za velmi silný.
Američtí zákazníci jsou letos ochotni utrácet za dárky pro své nejbližší více než loni. V průměru za ně chtějí vydat přibližně sto dolarů, zatímco loni je valentýnský nákup vyšel na 80 dolarů. Mladí lidé mezi 18 až 24 roky ale počítají, že utratí až 184 dolarů. Zjistil to lednový průzkum Národní federace maloobchodu, kterého se zúčastnilo 8683 lidí. Federace odhaduje výši letošních valentýnských tržeb na 13 miliard dolarů.

Hospodářské noviny, 3.2.2004, autor: (sab)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.