Slovensko bude lákat turisty reklamou v zahraničních médiích

20. 2. 2004 10:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Slovensko chce přilákat více turistů a o zahraniční návštěvníky se bude ucházet reklamou ve světových médiích. Propagace země vyjde asi na 25 milionů slovenských korun, část peněz přitom uhradí Evropská unie. Informovala o tom
Ivana Magátová ze Slovenské agentury pro cestovní ruch, která projekt organizuje.
„Slovensko bude dávat kolem 25 milionů korun na televizní spoty v zahraničních televizních společnostech, například v CNN, BBC a RTL. Dost peněz budeme dávat také na přijímání zahraničních novinářů, kteří budou psát o Slovensku jako turistickém cíli,“ uvedla Magátová.
Reklama by měla být formou krátkých, asi půlminutových spotů. Agentura v ní Slovensko představí nejen všeobecně, ale zaměří se i na lázeňství, letní a zimní turistiku i kulturní a historická města. Propagace prý bude záviset na jednotlivých zemích. „Například v Německu jsou nejžádanější kulturní centra a lázně, tak tam jdeme s tímto produktem. V Česku je žádaná turistika; Tatry, Kysuce, Gemer, Orava, tak tam budeme tyto regiony propagovat,“ vysvětlila šéfka agentury.
Slovenská agentura pro cestovní ruch dosud propagovala zemi zejména na zahraničních veletrzích, výstavách a tiskových konferencích. Tyto formy jsou však podle Magátové nedostatečné. „Přes média můžeme oslovit nejvíc lidí,“ soudí.
Podobnou reklamu již dělá více turisticky atraktivních zemí, například Egypt, Čína, Řecko, Itálie nebo Turecko.
V loňském roce navštívilo zemi 24,98 milionu zahraničních turistů, což je meziročně o 5,5 procenta méně. Devizové příjmy z cestovního ruchu klesly o 3,3 procenta na 31,74 miliardy korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.