Slovensko chce přilákat více turistů a o zahraniční návštěvníky se bude ucházet reklamou ve světových médiích. Propagace země vyjde asi na 25 milionů slovenských korun, část peněz přitom uhradí Evropská unie. Informovala o tom
Ivana Magátová ze Slovenské agentury pro cestovní ruch, která projekt organizuje.
„Slovensko bude dávat kolem 25 milionů korun na televizní spoty v zahraničních televizních společnostech, například v CNN, BBC a RTL. Dost peněz budeme dávat také na přijímání zahraničních novinářů, kteří budou psát o Slovensku jako turistickém cíli,“ uvedla Magátová.
Reklama by měla být formou krátkých, asi půlminutových spotů. Agentura v ní Slovensko představí nejen všeobecně, ale zaměří se i na lázeňství, letní a zimní turistiku i kulturní a historická města. Propagace prý bude záviset na jednotlivých zemích. „Například v Německu jsou nejžádanější kulturní centra a lázně, tak tam jdeme s tímto produktem. V Česku je žádaná turistika; Tatry, Kysuce, Gemer, Orava, tak tam budeme tyto regiony propagovat,“ vysvětlila šéfka agentury.
Slovenská agentura pro cestovní ruch dosud propagovala zemi zejména na zahraničních veletrzích, výstavách a tiskových konferencích. Tyto formy jsou však podle Magátové nedostatečné. „Přes média můžeme oslovit nejvíc lidí,“ soudí.
Podobnou reklamu již dělá více turisticky atraktivních zemí, například Egypt, Čína, Řecko, Itálie nebo Turecko.
V loňském roce navštívilo zemi 24,98 milionu zahraničních turistů, což je meziročně o 5,5 procenta méně. Devizové příjmy z cestovního ruchu klesly o 3,3 procenta na 31,74 miliardy korun.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).