Škoda Auto loni zvýšila celosvětový prodej
koda Auto loni prodala na celém světě 449 758 vozů proti předloňským 445 525 autům. Nejprodávanějším modelem byla loni Fabia s 260 988 vozy. Odbyt automobilky se tak loni meziročně zvýšil o procento.
Na českém trhu automobilka prodala 71 522 vozů a její tržní podíl činil 47,7 procenta. V západní Evropě zaujímá Škoda s 235 861 prodanými automobily podíl 1,65 procenta. Na obou trzích jde meziročně o mírný pokles počtu prodaných vozů.
Ve střední a východní Evropě bez České republiky si koupilo novou Škodu 120 126 zákazníků. Nejvíce vozů, téměř 43 tisíc a tedy o čtvrtinu více než loni, prodala automobilka v Polsku. Naopak pokles prodeje o 11,8 % na 25 728 automobilů zaznamenala na Slovensku.
V Německu, které představuje pro mladoboleslavskou firmu nejdůležitější exportní trh, Škoda prodala více než 70 tisíc automobilů, což je nárůst o 3,6 procenta. Zvýšila tak svůj podíl na zdejším trhu na 2,16 procenta.
Finanční výsledky za loňský rok Škoda Auto dosud nezveřejnila. Automobilka je součástí skupiny Volkswagen.