Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sexbyznys má jít na pranýř, ale expanduje

Redakce MAM5. 2. 2004

Západoevropské společnosti podnikající v sexbyznysu vydělávají na časopisech, pornokazetách či na sexuálních pomůckách stále více peněz. Problém tkví v tom, že nikdo přesně neví, kolik. Jisté je, že nové “hity” jako například porno zasílané na mobilní telefony či nabídka sexuálních služeb na internetu jim umožní zisky dále zvyšovat, uvádí zpráva předložená v Evropském parlamentu.
“Máme co do činění s finančně zdravým a mocným odvětvím, které patří k nejbohatším na světě,” sdělila agentuře Reuters švédská poslankyně Evropského parlamentu Marianne Erikssonová. Dodala, že jde o sektor, který je na takové technické úrovni a je tak vlivný, že pro něj není velký problém být neustále krok napřed před tvůrci zákonů regulujících například podnikání na internetu.
Zločinný kšeft, v němž platí zákon mlčení
Velký byznys, ve kterém se točí obrovské peníze, je obchod se ženami a dětmi, hlavní “dodavatel” pro pornoprůmysl i sexuální služby “na ulici”. Evropská komise odhaduje, že loni se obětí tohoto kšeftu v zemích EU stalo nejméně 120 000 žen a dětí, z toho je 80 procent nuceno k prostituci.
V celé Evropě pak je asi půl miliónu takto postižených. Většinou pocházejí z východní Evropy a Asie, ale také z karibské oblasti, poznamenal rakouský list Der Standard. ” V tomto byznysu platí jediné – zákon mlčení,” zdůrazňuje na jeho webových stránkách švýcarský liberální poslanec Walter Schmied.
Nelegální sumy plynoucí z “obchodu s bílým masem” nejsou v některých zemích zanedbatelné, varovala loňská zpráva Bruselu. Například v Moldavsku se odhadují až na 200 miliónů eur ročně. To je více než této zemi, nazývané “evropský chudobinec”, poskytují Mezinárodní měnový fond a Světová banka dohromady.
“Nemravná” firma, která hodlá expandovat
Skupina poslanců Evropského parlamentu chce omezit finanční sílu sexbyznysu tím, že jeho největší “hráči” budou vyloučeni z akciových burz. “Firma znamenaná na burze je průhlednější a regulátoři do ní lépe vidí,” varuje podle agentury Reuters před tímto záměrem mluvčí švédské firmy Private Media Group Alex Moorová.
Německou firmu Beate Uhse, největší “erotický” koncern Evropy, proslulou také sofistikovanými hračkami pro sexuální dovádění, poslanecká iniciativa ponechává v klidu. Svoji pozici buduje podle německých médií cílevědomě. V 1996 v Berlíně založila vlastní muzeum, o tři roky později uvedla své akcie na burzu. Zájem o ně v poslední době ještě vzrostl, neboť Beate Uhse ohlásila ambiciózní plán další expanze. “Nyní probíhá jednání o strategické účasti v naší společnosti,” potvrdil agentuře Bloomberg Oliver Gothe, člen představenstva společnosti Condomi z Kolína nad Rýnem.
Jde o největšího výrobce prezervativů v Evropě, který loni v listopadu pocítil velké problémy s likviditou. Firma Beate Uhse by ho měla zachránit a hlavně – využít jeho odbytové kanály.
Dalším akvizičním terčem Beate Uhse, která podniká ve třinácti zemích, se stal americký mediální dům General Media, vydávající mj. časopis Penthouse. Finančně zdravá Beate Američanům nabízí 62 miliónů dolarů. “Naší nabídkou sledujeme další mezinárodní expanzi,” sdělil na webových stránkách listu Financial Times Deutschland šéf firmy Otto Christian Lindemann.
TV Premiere pomohou z problémů pornofilmy
Placená německá televize Premiere hodlá letos poprvé přesáhnout miliardovou hranici obratu (v eurech). Její šéf Georg Kofler, kterému se loni podařilo srazit ztrátu na pouhých 10,5 miliónu eur proti 339 miliónům v roce 2002 si hodně slibuje od nového pornokanálu Blue Movie.
Nejprve se bude nabízet hotelům, od druhého čtvrtletí pak celoplošně. “Dům pevně stojí, teď se zvelebuje uvnitř,” pochvaluje si Kofler. Doufá, že se mu díky nové nabídce podaří zvýšit počet předplatitelů ze současných 2,9 na 3,2 miliónu koncem letošního roku.

Hospodářské noviny, 5.2.2004, autor: Václav Lavička

×

Nejprodávanějším slovenským listem Nový čas

Starší článek

Vedení ČT uzavřelo s odboráři novou kolektivní smlouvu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více