Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Seriály zaručují dlouhodobé příjmy

Redakce MAM19. 2. 2004

Fakt, že jsou Američané schopni vydělat peníze prakticky na čemkoliv, je obecně známý. Ovšem částky, které televizním producentům v současné době plynou z oblíbených sitcomů a mnohadílných televizních sérií, překvapují i experty. Seriály totiž zaručují příjem i poté, co televize odvysílají jejich poslední epizodu.
Ještě nedávno inkasovali producenti za prodej vysílací licence jiné televizi, která tvůrcům a autorům platila za vysílací práva. Nyní k těmto ziskům přibyly nové metody, jak ze seriálů těžit i po jejich skončení: američtí producenti například často využívají product placement, prodávají scénáře či vyrábějí tzv. spin-off série (pokračování série jen s jedním hrdinou).
Spin-off se tvůrcům velmi vyplácí. Potvrzují to i poslední mediální studie. “Záleží na míře zájmu a očekávání ze strany diváků. Od toho se poté odvíjí předpokládaná sledovanost, která úzce souvisí s prodejem reklamního času,” uvedl pro list The New York Times Jeff Zucker, šéf redakce zábavy americké celoplošné televizní stanice NBC. Právě NBC slavila celých deset let úspěchy s dnes již kultovním sitcomem Přátelé z dílny Warner Bros Television. Na něj se každý týden dívalo v hlavním vysílacím čase přes 40 miliónů Američanů.
“V průběhu poslední série stála půlminuta reklamního času milión dolarů. U finální epizody se vyšplhala dokonce na dvojnásobek,” uvedl Zucker. Díky popularitě a komerčnímu úspěchu Přátel se nedávno začala natáčet série Joey, jejíž hlavní postavou má být jeden z populární šestice, druhořadý herec Joey Tribbiani.
“Navazující seriál zajímá diváky už nyní. S Přáteli se nikdo nechtěl nadobro rozloučit,” citoval server BBC News zástupce programového oddělení NBC. Stejný zájem vykazují také inzerenti.
Přátelé jsou populární i v Česku, kde na ně vlastní licenci první kanál České televize. Podle údajů tiskového oddělení se na ně každé úterý dívá přes 570 tisíc lidí.
Spin-off navázal i na populární teenagerský seriál Buffy – Přemožitelka upírů, který lámal rekordy ve sledovanosti na konci devadesátých let. Na sérii o středoškolačce zabíjející upíry, kterou ztvárnila herečka Sarah Michelle Gellarová, úspěšně navázala série Angel, již vysílá stanice The WB network. Hrdinou je tu právě jeden z upírů.
“Poté, co Gellarová ze seriálu odešla, celý projekt po několika letech skončil. Proto jsme si zvolili za novou ústřední postavu Angela, upíra, který si získal srdce Přemožitelky. Fanynky si ho totiž nesmírně oblíbily,” řekl autor obou sérií, Joss Whedon.
Rozšířený je i tzv. product placement, tedy umístění výrobku přímo do děje. Zlatým dolem se stal seriál Sex ve městě kabelové televize HBO. Objevují se v něm konkrétní výrobky, které mají diváky oslovit. “Firmy za takovou reklamu platí milióny dolarů,” citoval server NYTimes.com Patricka O’Neilla, jednoho z expertů na televizní reklamní kampaně v USA.
Pro tvůrce a producenty jsou dalším zdrojem příjmů i po skončení seriálu prodaná DVD. Například DVD boxy s aktuálními sériemi Sexu ve městě vydělaly jen za první pololetí loňského roku HBO přes 66 miliónů dolarů.
Licenci na “nápad” si přitom Američané pečlivě střeží. Nedávno tak zkrachoval britský projekt Denied, jakýsi Sex ve městě po anglicku. Britové nezískali svolení amerických producentů.

Hospodářské noviny, 19. 2. 2004, autor: Irena Zemanová

×

V Británii rostou prodeje časopisů

Starší článek

Ochrana mladistvých

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více