Romové v Bělehradě a okolí mají vlastní televizi

10. 2. 2004 08:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Romové žijící v Bělehradě a jeho okolí budou mít svou vlastní televizi. Televizní stanice „Khrlo e Romengo“ (Hlas Romů) začala oficiálně vysílat v pondělí. Kromě informativních a vzdělávacích relací má první romská televize v Srbsku ve své programové struktuře i zábavné, kulturní a sportovní relace. Podle vedení nové televize se budou všechny programy vysílat ve dvou jazycích – v srbštině a romštině. Khrhlo e Romengo vysílala předtím několik týdnů zkušebně. V Srbsku žije podle oficiálních údajů přibližně 200 000 Romů. Představitelé romské menšiny jejich počet odhadují na 500 000. Romové měli svůj vlastní program už před 18 lety v kosovské metropoli Priština. Vysílání pro romskou menšinu v Kosově skončilo po začátku leteckých útoků NATO v roce 1999. Televizní programy pro Romy připravují občas i některé srbské místní televizní stanice.

-tasr-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.