Reuters se loni vrátil k zisku, tržby mu ale stále klesají

17. 2. 2004 11:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská zpravodajská a informační společnost Reuters Group vytvořila v loňském roce zisk před daní a odpisy 190 milionů liber (asi 9,5 miliardy Kč). Ještě v roce 2002 byla přitom společnost ve ztrátě. Tržby z předplatného, které se na celkových tržbách podílejí z největší části, se ale loni snížily o 10,2 procenta.
Výsledek je nicméně příznivější, než předpovídala společnost i než se předpokládalo na trhu. Analytici čekali, že hrubý zisk se bude pohybovat v pásmu od 110 milionů do 150 milionů liber. U tržeb se naopak čekal větší pokles. Akcie proto zpevnily zhruba o osm procent a dostaly se na nejvyšší úroveň za 20 měsíců.
Reuters měl v roce 2002 rekordní ztrátu, která se dostavila na pozadí prudkého propadu poptávky po službách firmy. Hrubý zisk podle nepřepočtených údajů loni činil 49 milionů liber, zatímco v roce 2002 měl Reuters podle srovnatelné metodiky výpočtu ztrátu 493 milionů dolarů. Zisk po zdanění loni činil 27 milionů liber proti ztrátě 516 milionů v roce 2002.
Tržby za celou skupiny klesly o 11 procent, což byl už druhý celoroční pokles v řadě. Reuters nicméně přistoupil k výraznému snížení nákladů, které překonalo pokles tržeb. Společnost si již dříve vytyčila plán reorganizace s názvem Fast Forward, který by měl především znamenat úspory na nákladech.
Díky revitalizačnímu plánu Reuters loni ušetřil přibližně 75 milionů liber, což je výrazně lepší výsledek, než původně čekal. Cílem totiž bylo náklady omezit o 45 milionů liber. Tento rok má být ještě úspornější a Reuters předpokládá, že náklady sníží až o 145 milionů liber. Počítá ale s jednorázovým odpisem v objemu 125 milionů GBP.
„Naše celoroční výsledky ukazují, že Reuters je na cestě oživení a že nejhorší propady tržeb už jsou za námi,“ prohlásil výkonný ředitel Tom Glocer. Reuters chce také vyplatit dividendu deset pencí na jednu akcii. Glocer před měsícem oznámil, že už má Reuters nejhorší za sebou, na což akcie firmy reagovaly růstem o zhruba 30 procent.
Tržby z předplatného se v letošním roce zřejmě opět sníží, po lednovém vývoji se ale zdá, že pokles bude nižší, než analytici původně předpovídali. Menší část analytiků sice očekává, že se už v letošním roce podnik dočká růstu tržeb, většina z nich ale růst očekává až od roku 2006.
Reuters poskytuje především finanční informace v reálném čase, které dodává bankám, makléřským společnostem a správcům aktiv po celém světě. Menší část příjmů tvoří novinářská tvorba a zpravodajství.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.