Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Řetězci Lidl rostou tržby, dohání tak svého konkurenta společnost Aldi

Redakce MAM27. 2. 2004

Řetězec diskontních prodejen Lidl útočí na vedoucí pozici sítě Aldi na německém trhu. V uplynulém roce rostly jeho tržby víc než dvakrát rychleji jako konkurenčnímu Aldi. Lidl také otevřel více nových prodejen. Průzkum institutu GfK navíc ukazuje, že Lidl obral Aldi na tržbách přibližně o 156 miliónů eur, uvedl server ftd.de.
Druhému největšímu diskontnímu řetězci v Německu vzrostly v roce 2003 tržby o 12,5 procenta. Aldi jako jednička na trhu se musel spokojit pouze s 5,5procentním růstem.Odborníci se shodují, že úspěch společnosti Lidl tkví především v jeho pestřejší nabídce zboží. “Lidl oproti Aldi nenabízí pouze bezejmenné výrobky za výhodné ceny. Náročnější zákazník si v jeho obchodech může vybrat z řady značkových produktů. Proto jeho tržby rostou rychleji než všem ostatním diskontům,” uvedl nezávislý německý analytik Hans Peter Schaum.
Lidl dosáhl dobrých hospodářských výsledků také díky nově otevřeným prodejnám. V minulém roce jich bylo více než 420. Aldi oproti tomu postavil 290 nových obchodů.
Rozkvět diskontních prodejen ohrožuje nejvíce tradiční supermarkety. Jejich podíl klesl od roku 1998 z 23 na 16,2 procenta. Diskonty naopak získaly v té době téměř deset procent a jejich tržní podíl nyní činí asi 38 procent, uvedl server netzzeitung.de. Podle analytiků přišly vloni supermarkety kvůli diskontům o tržby ve výši asi 1,5 miliardy eur.
Diskonty si ale přetahují zákazníky i mezi sebou. Společnosti Lidl se podařilo odlákat od Aldi zákazníky, jejichž nákupy mu přinesly více než 150 miliónů eur. Menší diskontní řetězce Penny, Netto a Plus přišly kvůli Lidlu dohromady o 90 miliónů.
Vedení společnosti Lidl nyní sází na expanzi v zahraničí. Oba největší konkurenti, Aldi i Lidl, mají v Evropě téměř 6000 prodejen. Celkový roční obrat Lidlu se odhaduje na 20 miliard eur, řetězec Aldi je na tom až o deset miliard lépe. Podle šéfa firmy Lidl Dietera Schwarze právě expanze zejména do střední a východní Evropy by měla jeho řetězci pomoci k převzetí vedoucí pozice v odvětví.

Hospodářské noviny, 27. 2. 2004, autor: (aju)

×

Žalobce vrátil policii Železného kauzu krácení daní

Starší článek

Přední světová reklamní agentura WPP loni zvýšila zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více