Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Reklama, či poplatky? Sněmovna váhá

Redakce MAM12. 2. 2004

Politici se ani po dlouhých měsících dohadování neshodli na tom, jakým způsobem by mohla Česká televize získat další peníze. Televize hrozí, že již v druhé polovině letošního roku omezí výrobu vlastních pořadů.
Poté, kdy ministr kultury Pavel Dostál zjistil, že v ČSSD nemá dostatečnou podporu původní vládní návrh, aby se měsíční koncesionářské poplatky zvýšily z 75 na 95 korun a zároveň, aby televize mohla vysílat třikrát více reklamy než dosud, zcela změnil názor.
Navrhl, aby ČT do roku 2010 zcela ztratila možnost vysílat reklamu výměnou za to, že by měsíční poplatek za televizi vzrostl postupně až na 155 korun.
ODS je zatím proti
Model tzv. čistého financování veřejnoprávní televize dosud prosazovala zejména ODS a sociální demokraté věří, že by tak mohli získat hlasy i od několika občanských demokratů. Podle Dostála bude muset koalice spoléhat na to, že pro zákon bude asi patnáct poslanců ODS.
Občanští demokraté a komunisté ale zatím dávají najevo, že pro vyšší poplatky ruku nezvednou. Podle nich chybějí propočty, co to vlastně bude znamenat.
“Je pravda, že tento model jsme podporovali, ale záleží také na tom, jak by měly být nastaveny parametry navyšování poplatků a utlumování reklamy, návrh koalice jsme si ještě ani nestačili pořádně prostudovat,” řekl poslanec ODS Petr Pleva.
Na scénu vstoupil Gross
Do vyjednávání o tom, jak by mohl zákon o rozhlasových a televizních poplatcích vypadat, aby získal i podporu části opoziční ODS, se již vložil i místopředseda ČSSD a ministr vnitra Stanislav Gross. Právě po konzultacích s ním přišel Dostál se svým novým, téměř opačným návrhem.
“Do té věci jsem se zapojil proto, že jsem nově ve straně získal na starost mediální politiku. Je pravda, že jsem to s panem ministrem Dostálem konzultoval a podpořil jsem variantu postupného utlumování reklamy v České televizi,” řekl včera Gross.
Pokud by Dostálův návrh prošel, fakticky by na něm nejvíce vydělaly komerční televize. Minulý týden v pátek se jako jeden z nemnoha sociálních demokratů zúčastnil velké party na Barrandově k desátému výročí televize Nova na pozvání majitele televize PPF. V minulosti se také například angažoval v jednáních s majiteli Novy po prohrané arbitráži státu s firmou CME. “Žádnou souvislost v tom nehledejte. To je nesmyslná spekulace,” řekl k tomu Gross.
Nejednotná koalice
Nový plán části ČSSD nemá ovšem podporu ani všech sociálních demokratů a také unionistů.
“Mám pochybnosti nad tím, že chceme zvyšovat prostor pro reklamu pro komerční televize,” řekl poslanec ČSSD Vladimír Laštůvka. Ostře se vyslovila poslankyně Táňa Fischerová: “Určitě nebudu hlasovat pro.”
Generální ředitel ČT Jiří Janeček včera na poslance apeloval, aby se shodli alespoň na něčem.

Hospodářské noviny, 12. 2. 2004, autor: Josef Kopecký

×

Britské nákupy na internetu rostly rychleji než v obchodech

Starší článek

Televize možná bude bez reklamy, a tak zkouší vydělávat peníze i jinak

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více