Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rada: Tele2 v reklamě při srovnání s Telecomem mátla spotřebitele

Redakce MAM20. 2. 2004

Nedávná reklamní kampaň společnosti Tele2 srovnávající její služby s Českým Telecomem byla podle Rady pro reklamu neetická a vůči spotřebitelům zavádějící. Arbitrážní komise proto reklamu označila za závadnou. Vyplývá to z rozhodnutí komise. Tele2, která již reklamu přestala inzerovat, sdělila, že s rozhodnutím nesouhlasí a využije sedmidenní lhůty pro podání odvolání.
Tele2 uvedla na konci loňského roku v televizích a denním tisku srovnávací reklamu pod názvem “S Českým Telecomem nyní zaplatíte za volání více”. Reklama srovnávala ceny dálkových hovorů u Tele2 a Telecomu po lednovém zvýšení DPH z pěti na 22 procent. Podle nejmenovaného zdroje svým vyzněním mohla vyvolat dojem, že zatímco Telecom kvůli DPH všechny své služby zdražil, Tele2 naopak zlevnila. Zlevnění se přitom týkalo jen dálkového volání.
Telecom si stěžoval, že reklama nesrovnávala totéž a byla i jinak nepravdivá. Podle rady je sice tvrzení v reklamě pravdivé, ale její dopad je neetický a zkreslující.
Tele2 uvedla, že je pro ni směrodatné, že arbitrážní komise rozhodla, že obsah inzerce je pravdivý. “Znamená to tedy, že sama komise uznala, že dálkové hovory společnosti Tele2 jsou levnější, než dálkové hovory u tarifu Home Standard Českého Telecomu,” řekl marketingový ředitel Tele2 Lukáš Kubín.
“Reklama Tele2 nejenom klamala zákazníky, ale poškozovala i Telecom,” uvedl marketingový ředitel Telecomu David Duroň. Připomněl, že firma v lednu zavedla nové tarify, které ceny dálkových hovorů snižují až o dvě pětiny. Ze strany Tele2 tak podle něj šlo o vyvolávání nepřiměřeného očekávání na straně zákazníků a jejich klamání.
Telecom je s 3,6 milionu pevných linek jejich největším tuzemským provozovatelem. Česká pobočka švédské Tele2 vznikla v roce 2000, kdy začala nabízet vysokorychlostní připojení k internetu. Od roku 2002 nabízí i hlasové služby prostřednictvím volby operátora.

×

Vstoupí ProSiebenSat.1 do placené sféry?

Starší článek

ARBOmedia: Na TV se denně dívá 80 % Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více