Rada: Tele2 v reklamě při srovnání s Telecomem mátla spotřebitele
Nedávná reklamní kampaň společnosti Tele2 srovnávající její služby s Českým Telecomem byla podle Rady pro reklamu neetická a vůči spotřebitelům zavádějící. Arbitrážní komise proto reklamu označila za závadnou. Vyplývá to z rozhodnutí komise. Tele2, která již reklamu přestala inzerovat, sdělila, že s rozhodnutím nesouhlasí a využije sedmidenní lhůty pro podání odvolání.
Tele2 uvedla na konci loňského roku v televizích a denním tisku srovnávací reklamu pod názvem “S Českým Telecomem nyní zaplatíte za volání více”. Reklama srovnávala ceny dálkových hovorů u Tele2 a Telecomu po lednovém zvýšení DPH z pěti na 22 procent. Podle nejmenovaného zdroje svým vyzněním mohla vyvolat dojem, že zatímco Telecom kvůli DPH všechny své služby zdražil, Tele2 naopak zlevnila. Zlevnění se přitom týkalo jen dálkového volání.
Telecom si stěžoval, že reklama nesrovnávala totéž a byla i jinak nepravdivá. Podle rady je sice tvrzení v reklamě pravdivé, ale její dopad je neetický a zkreslující.
Tele2 uvedla, že je pro ni směrodatné, že arbitrážní komise rozhodla, že obsah inzerce je pravdivý. “Znamená to tedy, že sama komise uznala, že dálkové hovory společnosti Tele2 jsou levnější, než dálkové hovory u tarifu Home Standard Českého Telecomu,” řekl marketingový ředitel Tele2 Lukáš Kubín.
“Reklama Tele2 nejenom klamala zákazníky, ale poškozovala i Telecom,” uvedl marketingový ředitel Telecomu David Duroň. Připomněl, že firma v lednu zavedla nové tarify, které ceny dálkových hovorů snižují až o dvě pětiny. Ze strany Tele2 tak podle něj šlo o vyvolávání nepřiměřeného očekávání na straně zákazníků a jejich klamání.
Telecom je s 3,6 milionu pevných linek jejich největším tuzemským provozovatelem. Česká pobočka švédské Tele2 vznikla v roce 2000, kdy začala nabízet vysokorychlostní připojení k internetu. Od roku 2002 nabízí i hlasové služby prostřednictvím volby operátora.