Publicis stáhla v Německu reklamu Sanofi na převzetí Aventisu
Reklamní agentura Publicis Consultants se rozhodla stáhnout z německého tisku kontroverzní reklamu francouzské farmaceutické společnosti Sanofi na převzetí francouzsko-německé skupiny Aventis. Proti inzerátům, které se v evropském tisku obracejí nezvykle emotivně na akcionáře Aventisu, se ozvala německá rada pro reklamu Deutsche Werberat.
“Stáhli jsme to v duchu konsensu. Nebyli jsme povinni to učinit, bylo to jen doporučení,” řekl agentuře AFP šéf divize firemní komunikace Publicis Eric Giuily. V jiných zemích však kampaň pokračuje, dodal.
Sanofi minulý týden podala nabídku na převzetí Aventisu za 48 miliard eur. Aventis ale s nabídkou nesouhlasí, protože cenu považuje za nízkou.
Sanofi po předložení nabídky zahájila reklamní kampaň. V ní s použitím fotografií nemocných dětí a starých lidí tvrdí, že převzetím Aventisu se spojí peníze na výzkum, a to pomůže nemocným. Dvoustranné reklamy se kromě Německa objevují ve francouzském, britském a španělském tisku.
“Kdo řekne Janovi (v anglické verzi Tomáškovi, ve francouzském Ludvíkovi), že léky, které by ho mohly vyléčit, nebudou ani za 20 let?,” píše se pod fotografií hocha na nemocniční posteli. Tuto reklamu označila německá rada pro reklamu za “nekalou a nemorální”. Podle další podobné reklamy Sanofi “odmítá akceptovat, že se vědci nemohou spojit k urychlení výzkumu”.
Francouzský samoregulační orgán pro dohled nad reklamním trhem BVP k reklamě Sanofi žádné připomínky neměl. Stížnosti nepodaly ani organizace spotřebitelů, uvedl Giuily.
Aventis má silnou základnu v Německu, kde má asi 9000 zaměstnanců a velká vývojová centra. Ze sloučení Aventisu a Sanofi-Synthélabo má obavy i německá vláda, která si myslí, že si spojení vyžádá v německých závodech Aventisu propouštění.