Provozovatelé kabelových televizí promítnou zvýšení daně do cen

3. 2. 2004 10:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Za příjem televizních programů po kabelu zaplatí domácnosti od začátku května více. Vládní koalice se totiž rozhodla tuto službu přesunout ze snížené pětiprocentní sazby daně z přidané hodnoty do základní, která by od 1. května měla být ve výši devatenácti procent.
„Zákon, pokud projde parlamentem, budeme aplikovat,“ podotkl František Malina, mluvčí největší tuzemské kabelové televize UPC ČR. To prakticky znamená, že nabídka Klasik od UPC, která obsahuje 31 programů, bude od května stát 474 korun oproti současným 419 korunám.
Pokud kabelové televize zvýší cenu, ať již ze své vůle či nařízením od státu, existuje pro ně reálná hrozba úbytku klientů. Mluvčí UPC, od které televizní programy přes kabel přijímá přes tři sta tisíc zákazníků, k tomu uvedl: „Pevně věřím, že se kabelová televize pro naše klienty již stala nezbytnou součástí jejich domácnosti a že u ní i přes námi nezaviněné zvýšení ceny vydrží.“
Zástupci druhé největší „kabelovky“ v zemi, Karneval, byli rozhodnutím koalice zaskočeni. „Je to pro mne nová informace, v tuto chvíli nejsem schopen sdělit, jak se to odrazí v našich cenách,“ uvedl ředitel vnějších vztahů Karnevalu Luboš Řežábek. U Karnevalu stojí nyní základní nabídka Komplet 449 korun.
Kabelové televize přitom v závěru loňského roku poslance a senátory přesvědčily, že jejich služba má být zdaněna pětiprocentní sazbou. Původně měla být zařazena do 22procentní sazby. „Zdá se mi, že by šlo nejen o popření dosavadního směřování vlády, ale i o negování významného úsilí Senátu a sněmovny udržet tuto službu v nižší sazbě, což, jak víme, nám legislativa Evropské unie umožňuje,“ podotkl Řežábek.
Nová, 19procentní, sazba naopak uleví zákazníkům kabelových televizí, kteří si od nich pořizují připojení k internetu. Tento produkt je totiž od začátku letošního roku zatížen 22procentní daní. „I zde samozřejmě budeme postupovat podle zákona,“ prohlásil Malina.
Firma UPC promítla zvýšení lednového přeřazení internetu do vyšší sazby na klienty v plné míře. Konkurenční Karneval zvolil jinou cestu. Polovinu nárůstu koncové ceny si připsal na své konto. „Nebyla to jednorázová a časově ohraničená akce, budeme v tom pokračovat i nadále,“ řekl Řežábek z Karnevalu.

Hospodářské noviny, 3.2.2004, autor: Tomáš Mrázek

Redakce MAM

Další zajímavé čtení