Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Provozovatelé kabelových televizí promítnou zvýšení daně do cen

Redakce MAM3. 2. 2004

Za příjem televizních programů po kabelu zaplatí domácnosti od začátku května více. Vládní koalice se totiž rozhodla tuto službu přesunout ze snížené pětiprocentní sazby daně z přidané hodnoty do základní, která by od 1. května měla být ve výši devatenácti procent.
“Zákon, pokud projde parlamentem, budeme aplikovat,” podotkl František Malina, mluvčí největší tuzemské kabelové televize UPC ČR. To prakticky znamená, že nabídka Klasik od UPC, která obsahuje 31 programů, bude od května stát 474 korun oproti současným 419 korunám.
Pokud kabelové televize zvýší cenu, ať již ze své vůle či nařízením od státu, existuje pro ně reálná hrozba úbytku klientů. Mluvčí UPC, od které televizní programy přes kabel přijímá přes tři sta tisíc zákazníků, k tomu uvedl: “Pevně věřím, že se kabelová televize pro naše klienty již stala nezbytnou součástí jejich domácnosti a že u ní i přes námi nezaviněné zvýšení ceny vydrží.”
Zástupci druhé největší “kabelovky” v zemi, Karneval, byli rozhodnutím koalice zaskočeni. “Je to pro mne nová informace, v tuto chvíli nejsem schopen sdělit, jak se to odrazí v našich cenách,” uvedl ředitel vnějších vztahů Karnevalu Luboš Řežábek. U Karnevalu stojí nyní základní nabídka Komplet 449 korun.
Kabelové televize přitom v závěru loňského roku poslance a senátory přesvědčily, že jejich služba má být zdaněna pětiprocentní sazbou. Původně měla být zařazena do 22procentní sazby. “Zdá se mi, že by šlo nejen o popření dosavadního směřování vlády, ale i o negování významného úsilí Senátu a sněmovny udržet tuto službu v nižší sazbě, což, jak víme, nám legislativa Evropské unie umožňuje,” podotkl Řežábek.
Nová, 19procentní, sazba naopak uleví zákazníkům kabelových televizí, kteří si od nich pořizují připojení k internetu. Tento produkt je totiž od začátku letošního roku zatížen 22procentní daní. “I zde samozřejmě budeme postupovat podle zákona,” prohlásil Malina.
Firma UPC promítla zvýšení lednového přeřazení internetu do vyšší sazby na klienty v plné míře. Konkurenční Karneval zvolil jinou cestu. Polovinu nárůstu koncové ceny si připsal na své konto. “Nebyla to jednorázová a časově ohraničená akce, budeme v tom pokračovat i nadále,” řekl Řežábek z Karnevalu.

Hospodářské noviny, 3.2.2004, autor: Tomáš Mrázek

×

Nova: porodník i hrobník televizní zábavy

Starší článek

Svátek zamilovaných zvyšuje velkým řetězcům tržby

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více