Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Pomůže nálepka “Made in EU” prodávat?

Redakce MAM9. 2. 2004

TITULEK50: Pomůže nálepka “Made in EU” prodávat?
Evropská komise (EK) by uvítala, kdyby evropský trh vystupoval navenek s jednotnou nálepkou Made in the EU (Vyrobeno v EU). Britská aliance domácích značek Walpole ale proti tomuto návrhu EK podala protest. Reagovala na celostránkovou inzerci ministerstva informací, která vyšla ve znění “Made in Europe. Nepravděpodobné”. Alianci i vládě se zdá zásah do označování původu výrobků radikální. Protest se zřejmě dočká kladného přijetí.

MEZITITULEK: Oblečení s cejchem “Made in…”
Příliš obecnou značku EU považuje protestující organizace za absurdní ideu, omezující globální evropský byznys. Zatímco změna pečetě je ve stádiu formálního návrhu a její úspěšné prosazení je téměř jisté, příležitost vrátit toto řešení zpět do hry bude využita.
Evropský textilní průmysl, ohrožený levnějším zbožím z rozvojového světa, a – co je bizarní – také italská vláda stojí za diskusemi na téma označování výrobků. Evropská komise chce mimo jiné bojovat proti podvodnému cejchování. Textilie například z Indie, Thajska či Pákistánu vydávané za Made in Italy by měly mít smůlu. Komise chce zmíněnou EU značku etablovat jako symbol kvality. Značka má zároveň zabránit “podvodům” při označování výrobků, kdy je běžnou praxí, že zboží vyráběné ve zmíněných zemích je následně prodáváno pod pečetí Made in Czech nebo Made in Italy. Podle jiných názorů bude mít ale zavržení národních značek zhoubný efekt na firmy, jejichž marketing je založen na typických vlastnostech dané země, poněvadž s každou zemí je spojeno mnoho emocí. Jedná se o produkty, jako jsou automobily, parfémy, jídlo, pití nebo oděvy.

MEZITITULEK: Které značky se prosadí?
Zatím se stále jedná pouze o plány a EK si k celé problematice nechá vypracovat odbornou studii. Tedy už žádný prodej zboží pod hlavičkou Made in Czech, ale pouze Made in the EU. Evropská komise má jasné cíle: prosadit značení EU jako známku kvality a dále prohloubit evropskou integraci.
Po rozšíření EU se značky ze Západu dostanou na východní trhy stejně jako třeba na Maltu a Kypr. I po zrušení cla ale výsadní postavení multinárodních koncernů, jako je Coca-Cola a McDonald’s, přetrvá.
Je jisté, že trh neovlivní změna značky Made in EU. Proto se už dřív v Anglii a vůbec celé Evropě rozšíří například kečup Pudliszki, cukrárna Wedela Pawelka či nápoj Kofola. V členských státech západní Evropy budou zákazníci hledat silné značky, které jsou zárukou kvality, ale konkurovat by jim měly brandy označené Made in Britain nebo Made in Czech. Čeští podnikatelé musejí spíše spoléhat na svou tvrdě získanou schopnost pomoci si sami.

editor časopisu Marketing

×

Lucie v opeře je již dva týdny v čele domácí hitparády

Starší článek

Nova k desátému výročí změnila grafiku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více