Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Politici drží televizi v nejistotě, zda jí přidají peníze z poplatků

Redakce MAM18. 2. 2004

Veřejnoprávní televize nemá po včerejšku vůbec jisté, že dostane víc peněz od svých diváků.
Při druhém čtení zákona o rozhlasových a televizních poplatcích se rozsypal plán ministra kultury Pavla Dostála, podle něhož mělo koalici pomoci několik poslanců ODS k tomu, aby se jí více peněz pro Českou televizi podařilo prosadit.
ODS ani komunisté však nehodlají podpořit žádné navýšení poplatků. Návrh, aby měsíční poplatky pro ČT vzrostly do roku 2010 postupně až na 155 korun, přičemž by televize zároveň přišla o reklamu, navíc včera nepodpořili ani dva poslanci ČSSD Vladimír Laštůvka a Josef Hojdar.
Dostál dosud počítal s tím, že by koalice mohla získat hlas poslance ODS Petra Plevy a několika dalších opozičníků výměnou za to, že byl do vládní verze zákona přidán Plevův návrh, aby za televizi musely platit všechny rodiny, tedy i ty, které televizi nemají.
“Nikdo z nás to nepodpoří,” oznámila včera rozhodnutí svého klubu místopředsedkyně ODS Miroslava Němcová. “Bude to závazné hlasování,” potvrdil šéf poslanců ODS Vlastimil Tlustý. Ani sám Pleva se už nehlásí k tomu, že by mohl vládě pomoci.
Když se poplatky nezvýší, bude mít ČT na výrobu vlastního programu pro letošní druhé pololetí jen 250 miliónů korun. Pro srovnání – na první pololetí vyčlenila podobně jako loni 650 miliónů korun. Pokud tedy politici veřejnoprávní televizi peníze nepřidají, musí se počítat s tím, že se velmi zvýší počet repríz.
ODS vidí jako možné řešení to, že by televize mohla ušetřit, kdyby vysílala denně o čtyři až šest hodin méně. Další stamilióny by podle ODS získala, kdyby platila daň z přidané hodnoty jen pět procent. Oficiálně však ODS tyto možnosti nenavrhla.
Koalice teď musí přemluvit poslance Laštůvku a Hojdara. Oba zatím tvrdí, že sebrat televizi reklamu a zvýšit jí poplatky až na 155 korun, není možné. “Ne, určitě ne,” prohlásil Hojdar. Nikdo mě nepřesvědčil, že ČT hospodaří dobře, tvrdí Laštůvka. O něm nedávno televize odvysílala informaci, že figuroval v seznamech StB. Nechci se jí mstít, říká Laštůvka.
Unionistka Táňa Fischerová včera předložila další kompromisní návrh – poplatky pro ČT by se zvýšily jen letos v červenci na 100 korun a objem reklamy v ČT by se snížil od příštího roku z jednoho na 0,8 procenta. Ani přijetí tohoto návrhu není ale jisté.
“Dopadne to těsně, o pár hlasů,” předvídá Dostál. I kdyby zákon neprošel, demisí nehrozí. Tuto metodu už v minulých dnech zvolil, když chtěla koalice zvýšit DPH na lístky do divadla.
O tom, zda a jak se poplatky pro ČT zvýší, mají poslanci definitivně rozhodnout příští týden.

Hospodářské noviny, 18. 2. 2004, autor: Josef Kopecký

×

Český Mobil nabídne řadu telefonních čísel začínající 775

Starší článek

Telefonní melodie pomáhají umělcům z krize

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více