Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

O fúzi Sony a BMG se rozhodne v Bruselu

Redakce MAM4. 2. 2004

Očekávaná fúze dvou velkých gramofirem Sony Music a BMG, k níž by mělo zanedlouho dojít, je nyní ohrožena. Spojení dvojky a pětky na světovém hudebním trhu totiž možná zabrání úřady Evropské komise sídlící v Bruselu.
Tam v průběhu minulého týdne podalo stížnost obchodní sdružení IMPALA, seskupující přes dva tisíce menších evropských hudebních vydavatelství a nezávislých umělců. Ti mají z možného budoucího vývoje evropského trhu s hudbou obavy.
“Chceme upozornit evropské antimonopolní úřady na to, že by spojení těchto dvou velkých světových gramofirem mohlo pohltit celý evropský hudební trh,” uvedl minulý týden Philippe Kern, generální sekretář sdružení IMPALA. Právě úřady na ochranu hospodářské soutěže by podle něj měly dohlížet na to, aby ke vzniku podobných gigantů nedocházelo. “Menší nezávislá hudební vydavatelství by tím byla značně znevýhodněna, ztratila by konkurenceschopnost i v distribuci do běžných obchodů,” citovala Kerna agentura Reuters.
IMPALA již jednou podobnému spojení zabránila, když v roce 2001 pozdržela spojení EMI a Warner Music. K podpisu konečné dohody mezi světovou trojkou a čtyřkou však nakonec stejně nedošlo: hudební divize mediálního koncernu Time Warner v listopadu loňského roku získalo konsorcium mediálního magnáta Edgara Bronfmana, bývalého šéfa společnosti Seagram.
Nyní se IMPALA zaměřila na očekávanou akvizici Sony a BMG. Právě tato hudební divize německého koncernu Bertelsmann by se svým většinovým podílem na evropském trhu mohla zdejší rozložení sil značně pozměnit.
BMG a Sony navíc zastupují nejprodávanější hvězdy, jako jsou Britney Spearsová, Michael Jackson, Justin Timberlake, či držitelka mnoha platinových desek a jedna z nejpopulárnějších zpěvaček současnosti, Beyoncé Knowlesová. Podle finančních analytiků má firma BMG i další trumfy na současném evropském trhu. Bertelsmann totiž například vlastní devadesátiprocentní podíl v RTL Group. Ta vysílá divácky nesmírně úspěšnou reality show Pop Idol, z níž vycházejí nové pěvecké hvězdy. Ty posléze podepíší smlouvu právě s BMG.
Zástupci Sony a BMG nyní podle BBC News doufají, že v době, kdy prodejnost hudebních nosičů neustále klesá, by antimonopolní úřady v Evropě a Americe mohly být k fúzím velkých gramofirem přístupnější. Zisky nahrávacích společností loni klesly v průměru o dalších 11 procent, zejména kvůli šířícím se nelegálním nahrávkám a internetovému pirátství.
Podle členů sdružení IMPALA by však postupným slučováním, které gramofirmy plánují, pomalu zanikly menší subjekty a světový hudební trh by ve finále zcela ovládly pouze dvě nebo tři obří společnosti. Vyjádření úřadů Evropské komise má být zveřejněno 12. února.

Hospodářské noviny, 4.2.2004, autor: Irena Zemanová

Vývoj největších plánovaných akvizic loňska

– Jaro 2003: EMI chce převzít Warner Music
Třetí největší hudební vydavatelství na světovém trhu, společnost EMI, nabízí miliardu dolarů za hudební divizi koncernu Time Warner.

– Léto 2003: Do hry o Warner Music vstupuje BMG
Ani slib EMI přenechat podíl 25 procent vlastníky Warner Music nepře-svědčil. V létě začínají jednat s BMG, světovou pětkou na trhu s hudbou.

– Podzim 2003: Warner Music míří do rukou Edgara Bronfmana
Jednání s BMG krachují, favoritem fúze se s nabídkou 1,5 miliardy opět stává EMI. V listopadu však nabízí 2,61 miliardy dolarů Edgar Bronfman a vítězí.
Zdroj: HN, Bloomberg

×

V emailové komunikaci vede ČSOB

Starší článek

Stále se hledá nejvhodnější model financování ČT a ČRo

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více