Německý maloobchodní řetězec Spar je na prodej

16. 2. 2004 15:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Řetězec obchodů s potravinami Spar Handels-AG je na prodej. Předseda představenstva Fritz Ammann jedná o prodeji majoritního podílu v sedmém největším obchodníkovi s potravinami v Německu s konkurenčními společnostmi Edeka a Rewe. Informoval o tom německý Handelsblatt s odvoláním na zdroje ze společnosti.
Ammann podle listu hledá nové majitelem kvůli tlaku současného hlavního akcionáře firmy, francouzské společnosti ITM Intermarché. Ta má ve Sparu podíl 85,07 procenta.
Analytici z odvětví však v celkový prodej řetězce vylučují. Jedním z důvodů je, že spojení by nemusel schválil antimonopolní úřad. Zájemce může odradit také vysoké zadlužení, které na konci roku 2002 činilo jednu miliardu eur. ITM vstoupil do Sparu v roce 1997 a v uplynulých letech poskytl Sparu půjčku 300 milionů eur. Podle všeho francouzský akcionář již není zřejmě dalším finančním injekcím do německé dceřiné firmy nakloněn.
Sparu kromě obchodů Eurospar a Intermarché patří také diskontní řetězec Netto. V roce 2002 firma hospodařila se ztrátou 380 milionů eur při tržbách 7,3 miliardy eur. Dalšími akcionáři jsou UBS Warburg (6,91 procenta), Carlson Capital (2,56 procenta) a Cross Asset Management (2,41 procenta), dodal Handelsblatt.
List považuje firmu Edeka za horkého zájemce o diskontní řetězec Netto. V roce 2002 mělo 1121 obchodů Netto obrat 3,4 miliardy eur a provozní zisk 42,5 milionu eur. Mluvčí Edeky však označila zprávu za spekulaci a mluvčí Rewe odmítla zprávu komentovat. Šéf dozorčí rady Sparu Veit-Gunnar Schüttrupmf prohlásil, že o možném odchodu hlavního akcionáře mu není nic známo, dodal list.
Spar vznikl ve 30. letech v Nizozemsku. V současnosti existuje již na pěti kontinentech. Spar je dobrovolný řetězec a v jednotlivých zemích existují nezávislé národní organizace, které získávají licenci od nizozemské centrály. České hypermarkety Interspar provozuje rakouský koncern.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení