Na webu si rezervuje dovolenou minimum lidí

24. 2. 2004 09:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Do dvou let bude v Česku běžná rezervace dovolené přes internet, tvrdí odborníci. Prodej on-line rodinných zájezdů je v České republice teprve v počátcích. Zatímco ve Spojených státech se přes internet prodá téměř 25 procent a v zemích Evropské unie přibližně dvacet procent zájezdů, v Česku se jedná o pouhé desetiny procenta. Do dvou let se situace změní, říká Jaromír Beránek, ředitel analytické společnosti Mag Consulting. Podle jeho slov má firma, která nabídne Čechům on-line rezervaci napříč cestovními kancelářemi, šanci se prosadit. „Pokud to neudělá Václav Fischer, bude dovolené po internetu prodávat někdo jiný,“ uvádí Beránek. Václav Fischer, zakladatel stejnojmenné cestovní kanceláře, přitom prodej zájezdů přes internet nevylučuje. „O této formě podnikání reálně uvažuji,“ říká Fischer. Češi si však musejí na rezervace zájezdů přes internet teprve zvyknout. „Našim klientům sice nabízíme rezervaci po internetu, v současné době jich ale tuto možnost u naší cestovní kanceláře využívá necelých pět procent,“ říká generální ředitel Čedoku Miroslav Res.
Zatímco počet on-line rezervací je u rodinných dovolených v porovnání se světem zanedbatelný, nákup obchodních cest a letenek zažívá v Česku stejně jako v USA v posledních měsících obrovský rozvoj. Podíl on-line rezervací služebních cest ve Spojených státech prudce roste. V brzké době by dokonce cesty zprostředkované po internetu měly převážit nad cestami, které si podniky zařizují přes telefony. Vyplývá to z výsledků průzkumu americké analytické firmy PhoCusWright, která se zabývá sledováním odvětví cestovního ruchu. Průzkum uvádí, že loni bylo asi 23 procent všech služebních cest ve Spojených státech zajištěno prostřednictvím sítě internet, což představuje 18,8 miliardy dolarů. Do roku 2006 by měl objem elektronických rezervací dosáhnout 38,5 procenta, tedy 36,5 miliardy dolarů. Celkové náklady na cestování loni představovaly v USA 80,9 miliardy. Za dva roky by to mělo být již 94,8 miliardy, uvádí agentura Reuters.
Zástupci dvou největších amerických cestovních serverů Orbitz a Expedia pro Reuters uvedli, že loni zažilo odvětví velký rozmach.

Hospodářské noviny, 24. 2. 2004, autor: Hana Vorlíčková, Hany Farghali

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.