Monika Hrubalová: Reklama rozšiřuje o fotografii
Jaký je scénář letošního veletrhu?
I když rozložení hal na Výstavišti je dané, snažíme se ucelit oborově celý veletrh, efektivně a účelně využít výstavních prostor. Logicky stejně jako loni i letos bude v levém křídle obor signmaking, v pravém křídle budou vystavovatelé z oboru POP a 3D reklama. Ve střední hale je umístěná nová sekce Digital Vision, společně s částí Polygrafu pre-pres a službami v polygrafickém průmyslu.
Na kamenné výstaviště je přistavená velká montovaná hala, tento rok o rozměru 800 metrů čtverečních. V současné době uvažujeme o jejím prodloužení, a to na základě velkého zájmu vystavovatelů. Budou v ní mít své místo odborná média, část polygrafie, která navazuje na střední halu, sekce kancelářské studio a firmy, které striktně nezapadají do žádné z uvedených nomenklatur, nebo se zabývají činností, která postihuje více oborů, a tak logicky chtějí být umístěné v části, již procházejí všichni návštěvníci veletrhu.
Ve foyer budou mít místo oficiálně podporované soutěže: Cena signmakingu, Duhový paprsek, Kalendář roku, Český direct, Hvězda 3D reklamy a Soutěž Océ Graphics Competition. Současně se zde bude nacházet část doprovodného programu pod názvem Reklamní kino Bison&Rose.
Co letošní novinky?
Zcela novou je právě sekce Digital Vision. Vidět, co se děje s fotografií v moderním reklamním průmyslu, je bezesporu motivující a zajímavé pro všechny profesionály. Vystavuje zde i řada fotobank, zájem fotografů setkat se s nimi je také značný. Možná by mohl někdo namítat, že je zde již zavedený veletrh fotografie. Nicméně našim záměrem není konkurovat, přebírat nápady, oslovovat širokou veřejnost nebo přebírat vystavovatele či vytvářet něco, – co již tady máme.
K letošním vystavovatelům patří společnosti jako Canon, Hewlett Packard, Minolta, Olympus nebo avizovaná účast společnosti Fujifilm se společností Dataline Technology.
Jaká se očekává účast ze zahraničí?
Zdá se, že v tomto roce je zastoupení zahraničních firem větší. Budou zastoupeny společnostmi z deseti zemí světa, z Ruska, Itálie, Slovenska, Německa, Polska, Portugalska, Španělska, Francie, Maďarska a Rakouska. Řada českých firem je však součástí nadnárodních koncernů a přináší také novinky ze zahraničí.
Jaký je odhadovaný počet vystavovatelů?
Očekáváme, že vystavujících firem bude kolem 330.
Chystáte nějaký doprovodný program?
Ano. Doprovodný program jsme si vyzkoušeli v podobě jednoho diskusního mola poprvé v roce 2002. O rok později jsme diskusní prostor rozšířili na dvě mola a zřídili rovněž prostor, který sloužil ke křtům knížek apod. Letos jsme strukturu diskusních míst nerozšiřovali, ale trochu pozměnili. Ve střední hale a pravém křídle budou probíhat diskuse pod uceleným názvem Forum Reklama, které volně navazují na podzimní konferenci Forum Media. Nejfrekventovanější místo – foyer, nese název Reklamní kino Bison & Rouse, a budou se promítat oceněné práce ze světových soutěží, například Cannes, Portorože, EFFI, Zlaté Pecky a Epicy. Také první den bude sloužit např. ke křtům knížek. Jednou z nich je i kniha Direct marketing od Lestera Wundermana, který se křtu osobně zúčastní.
Jaká je konkrétně koncepce doprovodného programu?
Tedy když jsme uvažovali o nové sekci Digital Vision, bylo nám od počátku jasné, že musíme také připravit odborné přednášky a semináře. Věříme, že se nám aspoň z části podařilo naše představy naplnit. První den se věnuje zejména reklamní fotografii a tomu, nakolik ovlivnila dějiny reklamy a co se s ní děje v současnosti. Den je postaven tak, že se v něm prolínají témata od historie fotografie přes právní a psychologické aspekty jejího použití až po kreativitu ve fotografii. Jednotlivým tématům se bude věnovat zejména profesor Vojtěchovský, dalšími přednášejícími a moderátory budou například Andrea Čapková, Filip Winter, zástupci reklamních agentur, představitelé fotobank a zadavatelé. Podrobný program naleznou čtenáři Marketing & Media v rámci oficiální pozvánky na veletrh nebo na webových stránkách veletrhu (www.reklama-fair.cz).
Kolik očekáváte letos účastníků?
Loni výstavu navštívilo kolem 11 tisíc návštěvníků. Letos počítáme s obdobnou návštěvností. To, co nás především zajímá, je struktura návštěvníků – tedy větší profilace.
novinky. Letošní veletrh Reklama – Polygraf se rozroste o digitální technologie a fotografii, přičemž se zde představí klíčoví hráči.