Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mikeš: Zrušení reklamy v ČT by omezilo konkurenci na trhu

Redakce MAM12. 2. 2004

Reklamním agenturám se nelíbí nová iniciativa některých zástupců stran vládní koalice, podle které by se měla během několika let postupně zrušit reklama v České televizi (ČT). Zrušení reklamy na veřejnoprávní televizi by omezilo konkurenci na trhu televizní reklamy, řekl výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA) Jiří Mikeš.
Omezení konkurence na trhu televizní reklamy by podle Mikeše zvýšilo ceny za reklamní čas. To by v konečném důsledku neprospělo ani ekonomice, míní ředitel.
“Televize ale není úplně nenahraditelná,” podotkl. V případě růst cen za reklamní časy v televizi by se mohli zadavatelé podle Mikeše od televizní reklamy částečně odvrátit. Česko bude i tak zřejmě následovat trend patrný v Německu a dalších západních zemích, kde zadavatelé poměrně více investují do tištěné reklamy, ale také do reklamy v rádiu, dodal.
Financovat veřejnoprávní televizi pouze z poplatků si může podle ředitele AKA dovolit jen země bohatá, či s tak velkým počtem obyvatel, jako má například Velká Británie.
Stejně se vyjádřil i šéf oddělení pro legislativu European Broadcasting Union (EBU) Werner Rumphorst na odborném semináři v Poslanecké sněmovně minulý týden. EBU sdružuje evropské veřejnoprávní televize a rádia.
Před zrušením reklamy v ČT podle Mikeše varovala v dopise některým tuzemským politickým představitelům i Evropská asociace komunikačních agentur (EACA) sídlící v Bruselu.
Nový návrh předpokládá, že televizní poplatky by se zvýšily do roku 2010 z dnešních 75 až na 155 korun měsíčně a zároveň by se postupně utlumila reklama v ČT. Dnešní jednání sněmovního výboru pro kulturu ale naznačilo, že návrh zatím podporu většiny poslanců nemá. Výbor jej neschválil a nakonec nezaujal k návrhu novely legislativy žádné stanovisko.
Diskuzi o financování ČT poslanci vedou prakticky od loňského jara, kdy vláda navrhla zvýšit měsíční koncesionářské poplatky na 95 korun a navýšit reklamní limit ze současného jednoho na tři procenta vysílacího času. To se ale nelíbí nejen opozici, ale i některým poslancům vládní koalice.

×

Televize možná bude bez reklamy, a tak zkouší vydělávat peníze i jinak

Starší článek

Valašskomeziříčská radnice připravuje vyhlášku o reklamě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více