Microsoft chce přinutit odesílatele spamu, aby platili za e-maily

6. 2. 2004 10:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Microsoft pracuje na vytvoření technologie, která by nutila odesílatele nevyžádané elektronické pošty (spamu) platit za rozesílání těchto mailů. Projekt, který zatím nese název Penny Black, by měl ztížit spamerům zahlcování e-mailových schránek nevyžádanými zprávami.
V těchto e-mailech se často objevují nabídky například na zvětšení penisů nebo modelů na rychlé zbohatnutí. Náklady spojené s nevyžádanou poštou se celosvětově odhadují na deset miliard dolarů.
„Hlavní myšlenka spočívá ve snaze přinutit odesílatele mailu k zaplacení nějakých nákladů,“ vysvětluje podstatu projektu Penny Black jedna z vývojových pracovnic Microsoftu Cynthia Dworková. Samotný název Penny Black je podle agentury Reuters odvozen od britské známky používané v 30. letech 19. století, která přenesla povinnost platit za poštu z příjemce na odesílatele.
Microsoft například zvažuje alternativu, podle které by se každý příjemce mohl rozhodnout, zda poštu přicházející z neznámé adresy příjme. V případě, že by odmítl, musel by odesílatel za doručení do jeho schránky zaplatit.
Další možností, jak ztížit rozesílatelům spamu jejich pozici, je podle Dworkové přinutit počítač, aby před každý odesláním e-mailu provedl nějaký úkol, například vyřešil matematický příklad. Desetisekundové zdržení by pro jednotlivce odesílající několik e- mailů denně nemělo velký význam, automaty, které rozešlou tisíce e-mailů za minutu by to ovšem značně zpomalilo.
Boj se spamem vyhlásil šéf Microsoftu Bill Gates již v minulosti, nedávno plán vymýtit nevyžádanou poštu zopakoval při návštěvě České republiky. Podle zástupců firmy je ale Microsoft zatím daleko od toho, aby mohl technologii Penny Black začlenit do svých produktů.
„Největší překážka je rozhodně způsob, jak tuto technologii dostat do celého e-mailového systému,“ podotkl obchodní manažer pro antispamové produkty Microsoftu George Webb.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.