Mediální giganti s plusy a minusy

16. 2. 2004 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

TITULEK50: Mediální giganti s plusy a minusy
Francouzský holding venkovní reklamy JCDecaux uzavřel rok 2003 s obratem ve výši 1,54 miliardy eur. V meziročním srovnání s rokem 2002 jde o pokles o 2,2 %. Outdoorová společnost argumentuje i tzv. organickým obratem (tj. hodnota obratu očištěná od vlivu kursových rozdílů a nových akvizic), kde naopak činí meziroční rozdíl + 1,3 %. „Díky nečekaně dobrým výsledkům v posledním kvartálu se nám loni podařilo překonat rok 2002,“ komentoval vývoj předseda představenstva a CEO holdingu Jean-Francois Decaux. V posledních třech měsících roku bylo totiž dosaženo meziročního růstu obratu o 2,6 %.

MEZITITULEK: Boduje mobiliář a doprava
Pilířem výsledků je především angažovanost holdingu v oblasti městského mobiliáře, městské hromadné dopravy a reklamy na letištích. V případě mobiliáře stoupl organický obrat o 1,4 %, klasický obrat naopak klesl o 0,4 % na 837 milionů eur. V Německu a Nizozemsku, zemích, kde krize reklamního trhu dosud ne zcela odezněla, byl ale v minusu dokonce i organický obrat.
Reklama v městské dopravě a na letištích nejvíce plnila pokladnu holdingu ve Spojených státech, Španělsku, Portugalsku, Itálii a prakticky v celé oblasti Jižní Ameriky. V těchto destinacích rostl obrat ve dvoumístných procentních hodnotách. Celosvětově organický obrat vzrostl o 3,2 %, celkový naopak poklesl o 5,3 % na 295 milionů eur. Na stagnačním trendu minulých let v odvětví velkoplošné reklamy z portfolia holdingu se nic nezměnilo.

MEZITITULEK: Viacom zbrzdily odpisy
Také americký mediální koncern Viacom nemůže loňský rok hodnotit jako vydařený po všech stránkách. Zisk poklesl z předloňských 4,6 na 3,6 miliardy dolarů v roce 2003. Hlavní příčinou nepříznivého vývoje byly podle zdrojů koncernu opravné položky ve výši 1,3 miliardy dolarů provedené v posledním čtvrtletí. Období od října do prosince proto skončilo pro koncern ztrátou v hodnotě 385 milionů dolarů.
Obrat se přitom podařilo zvednout ze 24,6 na 26,6 miliardy dolarů (v posledním čtvrtletí dokonce o 11 % na dosud rekordních 7,5 miliardy dolarů). Tahounem růstu byly zejména kabelové televize a oblast zábavy. Reklamní příjmy se meziročně zvýšily o 8 %. Letos čeká Viacom růst obratu v rozmezí 5-7 %.
Vedení koncernu v rámci nové strategie odsouhlasilo prodej videotéky Blockbuster, kde Viacom dosud držel 81 % akcií. Podle internetového vydání deníku New York Times probíhala v uplynulých měsících jednání s případnými kupci z řad investičních společností, vše ale zatím ztroskotalo na ceně.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení