McDonald’s bude sponzorem olympiády do roku 2012

26. 2. 2004 13:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká společnost McDonald’s podepsala novou osmiletou dohodu o sponzorování olympijských her do roku 2012.
Firma ve své dosud nejdelší sponzorské dohodě poprvé obnovila smlouvu na čtyři hry za sebou – ZOH 2006 v Turínu, letní olympiádu 2008 v Pekingu, zimní hry o dva roky později ve Vancouveru a LOH v roce 2012 na dosud neurčeném místě. McDonalds’s je oficiálním sponzorem již od olympiády v Montrealu v roce 1976 a je i sponzorem letošní olympiády v Aténách. Pozice globálního sponzora zajišťuje firmě celosvětovou platformu pro reklamní kampaně. McDonald’s bude na olympiádách do roku 2012 jediným značkovým dodavatelem restauračních služeb a bude moci používat v reklamách olympijské symboly. Sponzorování olympijských her v Pekingu chce firma využít k tomu, aby v Číně do roku 2008 zdvojnásobila počet restaurací na více než 1000 z nynějších 580. McDonald’s chce v Číně dohnat konkurenční síť rychlého občerstvení KFC. Ta má zde asi 1000 provozoven, tedy téměř dvakrát více. McDonald’s tento měsíc jmenoval novým světovým mluvčím čínskou hvězdu basketbalové ligy NBA Jao Minga, pivota klubu Houston Rockets. Expanzi v Číně, která je již nyní osmým největším trhem firmy, chce McDonalds budovat na své první globální reklamní kampani. Tu firma spustila ve druhé polovině loňského roku se sloganem „I’m Lovin’It“. Společnost má nyní ve 119 zemích více než 30 000 provozoven, z toho 70 v České republice. Globální sponzorský program Mezinárodního olympijského výboru přináší olympijskému hnutí stovky milionů dolarů příjmů. Čtyřletá smlouva se jednomu globálnímu sponzorovi prodává za nejméně 65 milionů dolarů. Dalšími oficiálními globálními sponzory jsou Coca-Cola, Atos Origin, General Electric, John Hancock, Kodak, Panasonic, Samsung, Swatch a Visa.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.