Koncernu Vivendi se propadly čtvrtletní tržby o více než polovinu
Francouzský mediální a telekomunikační koncern Vivendi Universal utržil v posledním čtvrtletí loňského roku více než o polovinu peněz méně než ve srovnatelném období předchozího roku. Čtvrtletní obrat firmy, jejíž součástí je největší světové hudební vydavatelství, klesl na 7,22 miliardy z předchozích téměř 16 miliard eur.
Vivendi navíc zopakovala, že ve výsledcích za loňský rok očekává značný nárůst provozního zisku a peněžních toků (cash flow).
Propad tržeb je především důsledkem špatných výsledků mediálních divizí, jejichž propad dokázal vymazat růst telekomunikační sekce Vivendi. O devatenáct procent na 1,7 miliardy eur tak spadly tržby Universal Music, jíž patří práva například na rappera Eminema, skupinu U2 nebo zpěvačku Sheryl Crowovou.
Obrat placené televizní stanice Canal Plus spadl o více než čtvrtinu a o třináct procent tržeb přišla divize, která se zabývá vývojem her. O čtyři procenta si pohoršila Vivendi Universal Entertainment, o jejímž prodeji televizní síti NBC se v současnosti jedná.
Optimismem mohou naopak Vivendi naplňovat telekomunikace. Tržby francouzské dceřiné firmy SFR vzrostly za poslední tři měsíce loňského roku o 11 procent na 2,02 miliardy eur.