Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Jdeme proti evropskému trendu?

Redakce MAM9. 2. 2004

Očekává se, že reklamní aktivity zadavatelů v zemích Evropské unie budou v letošním roce vyšší než v předcházejících letech reklamní recese. Je k tomu hned několik předpokladů: rok 2004 je bohatý na sportovní události, od nichž se očekává, že budou stimulovat růst mediálních investic.
Sport ale není jediným impulzem pro aktivitu zadavatelů. Na letošní rok jsou naplánovány volby do Evropského parlamentu, které by měly rovněž vést k vyššímu zájmu o reklamní aktivitu.

Legislativa v popředí
Významným faktorem, jenž také reguluje a ovlivňuje dynamiku reklamních investic, je mediální legislativa. Po několika letech s minimálními změnami v legislativě se rok 2004 bude vymykat.
“Kromě standardních faktorů, na kterých závisí plány reklamních aktivit zadavatelů, ovlivní růstový potenciál v mnoha zemích Evropy výrazně právě legislativa. Většina legislativních kroků vedla k uvolňování prostoru pro další skupiny inzerentů a k rozšiřování příležitostí komunikace,” říká Jana Prouzová ze společnosti ARBOmedia. Například Francie otevřela inzertní možnosti v televizi pro knižní a vydavatelský segment. Nepochybuje se o tom, že tento krok bude mít pozitivní vliv na výši mediálních investic.

Rozhodne se v únoru?
Český parlament má na své nadcházející schůzi, která začíná již tento týden, rozhodnout o dvou důležitých mediálních zákonech. Poslanci chtějí rozhodnout také o tom, jak budou elektronická média do budoucna financována.
V zákulisí se proto diskutuje o novém modelu financování elektronických médií. Ukazuje se, že poslanci se napříč politickým spektrem obecně shodnou na potřebě zlepšit vybírání koncesionářských poplatků. Rozdílné názory ale mají na výši objemu reklamního času ve veřejnoprávní televizi a na potřebu zvýšení poplatků.

Kompromisní dohoda?
Proti tomuto návrhu se nejvíce staví opoziční ODS, ale podle dosavadních indicií se zdá, že by byla ochotna zvednout ruku pro zvýšení poplatků výměnou za snižování reklamy ve veřejnoprávních médiích.
“Určitý kompromis může být, že se zavážeme ke snižování reklamy na ČT,” potvrdil možný vývoj poslanec vládní ČSSD z mediální komise Ladislav Skopal s tím, že naopak dojde ke zvýšení koncesionářského poplatku. Podle Ivana Langera z ODS žádná z politických stran a priori neodmítá model čistého financování, který spočívá v postupném omezování objemu reklamy na ČT a naproti tomu zvýšení koncesionářského poplatku.
ČT se navíc již nyní s 1 % vysílacího času určeným reklamě řadí spolu s Bulharskem k nejvíce regulovaným evropským veřejnoprávním stanicím. Úplně bez reklamy je jen Finsko.


20_televize.jpg ()
Bez reklamy? Poslanci nevylučují možnost, že na ČT úplně omezí reklamu. V zemích EU je ale trend opačný.


 


Povolené procento TV reklamy










































































































země veřejnoprávní soukromé
v hod. za den v hod. za den
Belgie – jižní 20 15 20 15
Belgie – severní PS PS 20 15
Česká republika 10 1 20 15
Dánsko 20 15 20 15
Finsko 0 0 20 15
Francie 13,3 10 20 10
Nizozemsko 20 15 20 15
Irsko 12,5 10 16,7 15
Itálie 12 4 18 5
Německo 20 1,39 20 15
Portugalsko 10 15 20 15
Rakousko 20 2,9 20 15
Řecko 20 20 20 20
Španělsko 20 15 20 15
Švýcarsko 20 8 20 15
V. Británie 20 11,7 20 11,7

Pozn.: PS = pouze sponzoring


Zdroj: ARBOmedia, EGTA 2003

×

Lucie v opeře je již dva týdny v čele domácí hitparády

Starší článek

Nova k desátému výročí změnila grafiku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více