Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Internetové obchody přitahují nové zákazníky

Redakce MAM6. 2. 2004

Doba elektronického obchodování teprve začíná. Vánoční sezóna byla z hlediska tržeb rekordním obdobím, kdy uživatelé internetu v jejím průběhu utratili na síti 12,5 miliardy dolarů, tvrdí výzkumná agentura ComStock. Podle jejích údajů to bylo o 30 procent více než rok předtím. Podobně by měl růst obrat odvětví za celý rok.
Například Američané si prostřednictvím elektronického prodeje pořídili loni jen cesty za 93 miliard dolarů. To je o 27 procent více než v roce předtím. Do toho nejsou přitom započítány cesty pořízené na aukcích přes největší elektronickou aukční síň eBay, jejichž hodnota jen v poslední čtvrtině loňského roku dosáhla sedmi miliard dolarů, napsal list SüddenDeutsche.
Vzhledem k celkovému obratu v maloobchodu jsou však příjmy internetových prodejců stále ještě nízké. Podle údajů ministerstva obchodu USA se podílí online obchod 1,5 procenty na celkovém obratu obchodu. Všechny trendy ovšem pracují pro e-byznys. Důvody? Stále více domácností je připojeno na internet a více používají širokopásmové připojení. K překvapení největších skeptiků navíc lidé nakupují skutečně všechno – domy, auta, oblečení, ale i erotické služby.
Například zákazníci u eBay získali v aukcích auta v hodnotě devíti miliard dolarů A přibývá i těch, kteří prostřednictvím internetu kupují i domy. V USA roste obrat elektronických obchodů pětkrát rychleji, než tzv. “kamenných”.
Do roku 2013 dosáhne obchod po internetu pěti procent celkového obratu maloobchodu v USA, tvrdí Jim Friedland, analytik z obchodní firmy WR Hambrecht. Jiní dokonce míní, že onu pětiprocentní hranici dotáhne e-byznys do pěti let. Půjde zejména o obory, ve kterých se dá konečný produkt rozložit na byty (hudba, knihy, filmy atd.)
Největší obrat v e-byznysu tvoří obchodní styk mezi firmami, tzv. Business2Business. Maloobchod představuje tedy jen špičku ledovce.
V roce 2003 rostl rychle zisk i obrat dvěma největším elektronickým obchodům, aukční síni eBay a obchodnímu domu Amazon.com. eBay dosáhla rekordního zisku i obratu. V posledním čtvrtletí vydělala 142,5 miliónu dolarů. Rok předtím to bylo přitom 87 miliónů. Zisk na akcii stoupl na 21 centů. O rok dříve to bylo jen 14 centů, uvedla eBay ve své výroční zprávě. Za celý rok vykázal podnik ze San José zisk 24 centů na akcii, zatímco Wall Street počítal s 22 centy. Roční obrat dosáhl 2,2 miliardy dolarů a roční zisk stoupl o 77 procent na 441,8 miliónu dolarů.
Pro tento rok počítá firma s obratem převyšujícím tři miliardy dolarů a ziskem dosahujícím sedmi set miliónů.
eBay neustále rozšiřuje své aktivity po celém světě. Jedna z jejích posledních akvizic proběhla na konci ledna, když eBay koupila za 152 miliónů dolarů německou firmu Mobil.de, která je největším webovým prodejcem ojetých vozů v zemi.
Letos se dařilo také největšímu internetovému obchodu Amazon.com. Meziročně zvýšil obrat o 1,3 miliardy dolarů na 5,26 miliardy. Firma se loni dostala poprvé v historii do zisku, který činil 35 miliónů dolarů. Rok předtím vykázala ztrátu 149 miliónů.

Hospodářské noviny, 6.2.2004, autor: Hany Farghali

×

Amerika se děsí nahého ňadra

Starší článek

Výrobci pochutin zvyšují produkci

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více