iAudit hrozí SPIRu

23. 2. 2004 15:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost iAudit International (iAI) v pátek vypověděla smlouvu s firmou TNS Factum (TNS), která iAI zavazuje spolurealizovat sociodemografický výzkum českého internetu NetMonitor. Podle stanoviska iAI je důvodem hrubé porušení metodiky dalším subrealizátorem výzkumu pro TNS, firmou United Interactive.
„Porušení metodiky spočívá v nedodržení metodikou určené délky dotazování, která musí dle metodiky trvat jeden měsíc a byla vědomě zkrácena o třetinu délky, což výrazně ovlivní strukturu panelu a dojde k podstatnému zkresleni výsledku NetMonitoru v následujících šesti měsících. Ke zkrácení délky dotazování, respektive k porušení metodiky dal podle zástupců United Interactive souhlas předseda SPIRu,“ píše se ve stanovisku iAudit International.
Podle předsedy SPIRu Petra Bednáře jde v případě délky dotazování o zástupný důvod. „Kvůli kalendářnímu řazení prvních lednových dnů vycházel pátek na 2. ledna, a proto United Interactive začal se sběrem dat až začátkem dalšího týdne. Nejde tedy o třetinové zkrácení, ale pouze o dobu jednoho týdne,“ kontruje Petr Bednář. „Je ale třeba říci, že délka sběru dat není u NetMonitoru podstatným parametrem – v prvních vlnách se data sbírala jen 14 dní a tehdy iAI neprotestoval. Důležitá je struktura respondentů z hlediska frekvence užívání internetu, pohlaví, věku a dalších parametrů. A podle této struktury jsou lednová data stejně kvalitní jako v předchozích vlnách,“ dodává Petr Bednář. SPIR podle něj data každopádně v průběhu týdne zveřejní. iAudit International má podle Petra Bednáře se SPIRem stále smlouvu, která jej zavazuje ke spolupráci s TNS.
Martin Hošek, zástupce United Interactive, k celé věci dodal pouze to, že struktura dat je naprosto v pořádku a že celá kauza je vyvolaná pouze z toho důvodu, že se iAudit snaží
ve vlastním zájmu poškodit projekt NetMonitor.
TNS Factum se domnívá, že důvody výpovědi lze považovat za sporné a že dílčí nesrovnalosti ve spolupráci s iAudit International mohly být řešeny jednáním. V současné situaci však je TNS Factum nuceno učinit všechna opatření k tomu, aby po skončení platností smlouvy s  iAudit International mohl projekt NetMonitor plynule pokračovat. Jednatel TNS Factum Jan Herzmann k tomu řekl: „Všechny kroky související se zajištěním projektu NetMonitor bude TNS Factum jako realizátor provádět po konzultacích se SPIRem a jeho
Metodickou komisí. Hlavím cílem je zajistit, aby uživatelé NetMonitoru nebyli vzniklou situací poškozeni.“

-sch-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.