Google je nejlepší značka světa, tvrdí průzkum

5. 2. 2004 00:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Google je značka, kterou loni nejvíce lidí na světě hodnotilo jako nejlepší. Vyplývá to z rozsáhlé studie výzkumné marketinkové firmy Interbrand.
Internetový vyhledávač Google se v anketě, v níž každoročně odpovídá několik tisíc respondentů z celého světa, umístil v čele několikátý rok po sobě. Firma přitom nevyužívá žádné masívní marketinkové kampaně jako například další oblíbené značky Nokia či Coca-Cola. „Neměl téměř žádnou propagaci a jeho věhlas se šířil zejména díky doporučení uživatelů,“ uvádí agentura Reuters. Růst IT sektoru dokládá i druhé místo výrobce elektroniky Apple.
Ten prošel v posledních dvou letech výraznou změnou firemní image, když se kromě osobních počítačů začal soustředit na zábavní elektroniku. Podle odborníka na marketink Robina Rusche ze společnosti Interbrand dosáhl Apple druhého místa zejména díky malým přehrávačům hudby iPod, které se staly bestsellerem sezóny ve Spojených státech.
Podle marketinkových expertů, které oslovil zpravodajský server BBC News, je vítězství těchto dvou značek do velké míry dáno tím, že hlasování probíhalo jen po internetu. Na síti jsou totiž tyto dvě značky jedny z nejviditelnějších.
Překvapením letošních výsledků ankety je třetí místo britského výrobce malých automobilů Mini, kterého v současnosti ovládá automobilka BMW.
„Značka Mini tak trochu ze seznamu vybočuje. Jde o luxusnější zboží, než mají ostatní firmy v žebříčku, nicméně do podobných průzkumů znalosti značek se mnohdy promítají přání respondentů a jejich snaha jít s trendem,“ uvedl Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Media&Marketing. Rusch k tomu dodává, že automobilka BMW dobře spojila nostalgii, kterou k vozidlu cítí spousta lidí, s možnostmi moderních technologií.
Názory internetové komunity se však od obecného mínění liší. Svědčí o tom žebříček nejlepších značek roku 2003, který byl sestaven také firmou Interbrand, a to na základě odpovědí široké veřejnosti. V něm zvítězila společnost Coca-Cola. Na druhém místě se umístila společnost Microsoft a na dalším výrobce počítačů IBM.
„Úspěch firem v anketě, jakou sestavuje Interbrand, je například posílení akcií na burze nebo lepší pozice při jednání s partnery,“ tvrdí Köppl.


Hospodářské noviny, 5.2.2004, autor: Hany Farghali

040205-13B ()

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.