GfK připravuje audiometry na měření zájmu o elektronická média
Společnost GfK chystá nový projekt měření zájmu diváků a posluchačů o sledování elektronických médií, tzv. audiometry. Narozdíl od televizních peoplemetrů by audiometry měly měřit poslechovost rádií, ale také sledovanost celoplošných a kabelových televizí, informovala Lucie Pokorná z GfK. Bližší podrobnosti k projektu firma zveřejní v březnu.
Několikatýdenní zkušební provoz audiometrů chce GfK spustit na území Prahy od poloviny dubna. Audiometry by měly měřit sledovanost a poslechovost elektronických médií po minutách. Přesnost měření bude srovnatelná s peoplemetry, tvrdí GfK. Firma GfK spolu se společností Median v mediální oblasti pravidelně vypracovává výzkum poslechovosti rádií a čtenosti tisku Media Projekt. Údaje o poslechovosti rádií v tomto projektu ale vycházejí z dotazování respondentů. Audiometry podle GfK umožní zjistit poslechovost, aniž by byly výsledky poznamenány nedokonalostí lidské paměti.
Peoplemetry, tedy elektronické měřiče sledovanosti televizí, začaly fungovat v roce 1997. Měření organizuje Asociace televizních organizací spolu s firmou Mediaresearch.