Firma CME se loni díky arbitráži s ČR dostala do vysokého zisku

26. 2. 2004 09:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká mediální společnost Central European Media Enterprises (CME) hospodařila v loňském roce s čistým ziskem 346 milionů dolarů (asi devět miliard korun) ve srovnání s předchozí ztrátou 14,2 milionu USD. Oznámila to firma s tím, že zisk zahrnuje 358,6 milionu dolarů (deset miliard korun), kterou loni obdržela díky vyhrané arbitráži s Českou republikou. Konsolidované čisté tržby stouply především díky silnému růstu na Slovensku a v Rumunsku o 28 procent na 118,5 milionu dolarů. Ztráta z pokračujících operací bez zahrnutí některých rezerv se mírně snížila na 19,9 milionu z předchozích 21 milionů dolarů, píše se v tiskové zprávě, kterou CME vydala prostřednictvím agentury PRNewswire.
Generální ředitel Michael Garin uvedl, že firma v loňském roce splnila všechny své strategické, finanční a provozní cíle. Dodal, že společnost úspěšně uzavřela mezinárodní arbitráž s Českou republikou, díky které byla na konci roku téměř bez dluhů a měla na volné hotovosti 190,3 milionu dolarů. V létě 1999 se tehdejší ředitel Novy Vladimír Železný ve zlém rozešel se svými partnery ze CME, kteří většinově vlastnili servisní organizaci Novy ČNTS. Pře vyústila ve tři arbitráže. Výsledkem jedné z nich je, že stát musel zaplatit CME přes deset miliard korun za znehodnocení její investice do Novy.
Společnost CME v současnosti vlastní 49 procent servisní organizace slovenské televizní stanice Markíza a je i menšinovým spoluvlastníkem licence na její vysílání.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.