Evropa začíná pociťovat stále větší problémy se spamem na mobily
Nevyžádaná reklama, označovaná jako spam, se stále více rozšiřuje z e-mailů na mobilní telefony. Podle britské technologické společnosti Empower Interactive dostane v Evropě 65 procent uživatelů mobilních telefonů až pět nevyžádaných textových zpráv s reklamním obsahem týdně.
Zatímco s reklamními e-maily se většina spotřebitelů naučila žít, ochota přijímat nechtěné reklamní SMS je mnohem nižší. Britská nezávislá komise pro telekomunikačně informační služby Independent Committee for the Supervision of Standards of Telephone Information Services (ICSTIS), ke které směřují stížnosti na mobilní spam, obdržela v loňském roce kvůli reklamním SMS více než 10.000 stížností.
Problémy se spamem se mohou stát noční můrou i pro operátory. Empower Interactive odhaduje, že každá telefonická stížnost klienta na zákaznickou linku stojí operátora kolem pěti eur. Mobilní operátoři také investují stále větší částky do zabezpečení sítí ve snaze příliv spamových zpráv omezit. Uživatelé se zatím nemohou příliš účinně bránit, protože SMS s nevyžádaným obsahem nelze blokovat. Jejich odesílatel je totiž většinou pokaždé jiný, takže nelze nastavit ani filtry.
Zákazníci, kteří si objednají speciální mobilní služby, jako zasílání zvonících tónů či loga, mají se spamem větší problémy, protože jejich číslo se ocitne v databázi poskytovatelů těchto služeb. V některých případech mohou být nevyžádané mobilní zprávy neškodné, a to pokud přijdou ve formě propagace nové služby nebo připomenutí poskytovatele služby. Někteří zasilatelé však zasílají množství zpráv na účet zákazníků, napsala agentura Reuters.