Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

EU připravuje obyvatele na nové členy

Redakce MAM2. 2. 2004

Článek o tradičním českém rumu, který kvůli vstupu země do Evropské unie mění název na Tuzemák, otiskl nedávno rakouský Der Standard. Přečíst si jej však mohl jen někdo: zpráva byla napsána v češtině. Překlad se dal najít na internetu. Tímto překvapivým způsobem chtěl prestižní deník přispět ke kampani, jež má nynějším obyvatelům unie přiblížit deset přistupujících zemí. Noviny přinesly i další články psané například slovensky, maďarsky či litevsky.
Reakce čtenářů byly různé: od výkřiků “Co to má znamenat” až po nadšená slova chvály. “Spousta lidí to považovala za skvělý nápad,” říká Gerlinde Hinterleitnerová z internetové redakce derStandard.at. Podobné kampaně, které mají Západoevropany připravit na květnové rozšíření unie, nyní probíhají v řadě zemí. Mnoho lidí se ho totiž obává. Podpora rozšíření na Východ se s blížícím se datem snižuje. Podle posledního výzkumu Eurobarometru je pro méně než polovina obyvatel současné unie. Více než třetina z nich, přesně šestatřicet procent, je proti. “Mnoho lidí má banální předsudky,” říká bývalý rakouský vicekancléř Erhard Busek. “Proto jsou vůči východoevropským zemím emocionálně rezervovaní.” Nejméně si přejí rozšíření Belgičané. Vítá je jen 38 procent. Ostatní mají výhrady, na druhou stranu však řada přiznává, že nedokáže deset nových zemí vyjmenovat. Jen necelá třetina některou z nich navštívila. Kampaně propagující větší unii se v Belgii chopila nevládní organizace, která lidem představila “živé Východoevropany”, neboli studenty či úředníky, kteří v Bruselu žijí. Mohou lety zakořeněnou nedůvěru tyto kampaně změnit? “Určitě mohou pomoci. Podaří-li se ukázat, že i na východě žijí lidé se stejnými problémy a zvyky, je to nejjednodušší způsob jak zmírnit předsudky,” míní Martin Charvát z agentury Mark/BBDO, jeden z tvůrců české kampaně před referendem. “Smutné je, že tamní země suplují to, co nedělají vlády přistupujících států. Ty by se měly snažit dělat svým zemím reklamu,” dodává.

Hospodářské noviny, 2.2.2004, autor: Zuzana Kleknerová, Simona Holecová

×

Dyke: BBC byla za války pod stálým tlakem kabinetu

Starší článek

Internetové hry mají svůj vlastní trh

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více