Představenstvo mediální společnosti Walt Disney Co jednomyslně odmítlo nabídku na převzetí od kabelové televize Comcast Corp. v hodnotě 48,95 miliardy USD. Představenstvo současně vyjádřilo plnou důvěru vedení současného generálního ředitele Michaela Eisnera a nabídku považuje za příliš nízkou, uvádí se v prohlášení.
Comcast minulý týden učinil překvapivou nabídku na převzetí firmy Disney, která vlastní jedno z hollywoodských filmových studií, televizní síť ABC či kabelovou sportovní síť ESPN. Comcast, který je největší kabelovou televizí v USA, nabídl za akcii Disney 23 USD. Páteční závěrečná cena akcií firmy se však vyšplhala až na 26,92 USD, v pondělí byl akciový trh v USA uzavřen.
Představenstvo uvedlo, že má plnou důvěru v současný podnikatelský, finanční i kreativní směr společnosti pod vedením Eisnera. Podpora pro nynějšího šéfa společnosti přichází poté, co nezávislá analytická společnosti Institutional Shareholder Services doporučila akcionářům, aby na výroční valné hromadě 3. března nehlasovali pro opětovné zvolení Eisnera do funkce.
Představenstvo upozornilo, že nabídnutá cena od Comcastu je příliš nízká. Comcast nabídl za jednu akcii Disney 0,78 své akcie. Ve srovnání se závěrečnou cenou akcií den před oznámením nabídky je firma podhodnocena minimálně o 6,6 miliardy USD. Podle Comcastu však nabídka plně odráží hodnotu společnosti na základě jejího výhledu do budoucna.
Nabídka Comcastu původně činila 54 miliardy USD s tím, že současní akcionáři Disney budou vlastnit 42 procent nové společnosti. Po posledním vývoji cen akcií společností na trhu je však nabídka nižší. Comcast také navrhl, že převezme dluh společnosti 11,9 miliardy USD.
Společné příjmy firem Disney a Comcast by za loňský rok činily 45 miliard USD. Pokud by došlo k dohodě mezi společnostmi, vznikla by největší mediální firma na světě. Ta by odsunula na druhou příčku současného giganta Time Warner, jehož tržby loni činily 39,6 miliardy USD, napsala agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).