Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi si loni koupili přes dva milióny mobilů

Redakce MAM3. 2. 2004

Majitelé mobilních telefonů jsou v Česku konzervativní. Nejsilnější pozici si v tuzemsku od počátku mobilní komunikace udržuje finská značka Nokia, stále těsněji ji dohání německý Siemens. Třetí vzadu je již třetí rok za sebou francouzský Alcatel.
Přes nejrůznější odhady se v České republice v roce 2003 prodalo přibližně stejně mobilních telefonů jako v roce předcházejícím. Za poslední dva roky se tak v Česku prodalo každý rok okolo dvou miliónů a dvou set tisíc kusů mobilů. Výrazněji než v roce 2002 se však prosadily telefony, které umožňují rychlé datové přenosy GPRS.
Nejprodávanější značkou v tuzemsku zůstala i v roce 2003 Nokia, přestože se jí Siemens významně přiblížil. Ve znamení souboje těchto značek ostatně probíhají již poslední tři roky. Siemens, přestože se každý rok Nokii přibližuje, však stále nepřišel na to, jak strhnout většinu českých nakupujících na svou stranu.
Navíc je situace v Česku atypická proti celosvětové situaci, kde Siemens pro Nokiu nepředstavuje vážného soupeře. To samé platí pro americkou Motorolu, která si ve světovém měřítku udržuje druhou pozici, ovšem v Česku ji od Nokie dělí propastný rozdíl.
Operátoři sítí mobilních telefonů tentokrát kromě T-Mobile údaje o prodeji nezveřejnili. T-Mobile podle mluvčího Jiřího Hájka prodal svým klientům 622 tisíc mobilních přístrojů. Mezi značkami v této síti dominovaly Siemens a Nokia. Zákazníci Českého Mobilu preferovali značky Nokia a Siemens, ale ve druhém pololetí střední a vyšší kategorie mobilů ovládly značky Samsung a SonyEricsson.
Největší nárůst prodeje zaznamenal korejský Samsung. Oproti předloňskému roku prodal v roce 2003 desetkrát více mobilních telefonů. Podle analytiků za jeho úspěchem stojí líbivý vzhled jeho přístrojů spojený s cenovou politikou. Oba faktory pak podporuje relativní “neotřelost” značky.
Pomyslná hitparáda mobilních telefonů za rok 2003 se řídí dvěma kritérii. Prvním z nich je cena, druhou představuje nabídka funkcí. Tomu nasvědčuje i výčet nejprodávanějších typů jednotlivých značek.
Zajímavý je údaj T-Mobile, jehož zákazníci si v loňském roce z poloviny koupili přístroje umožňující rychlé datové přenosy GPRS. V roce předcházejícím si přitom takové přístroje pořídila jen jedna pětina zákazníků tohoto operátora.
Od stejného operátora pochází také informace, že v průběhu roku 2003 prodal zhruba 40 tisíc mobilních přístrojů umožňujících přenos multimediálních zpráv MMS.
Český trh již naplno ovlivňuje obnova telefonních přístrojů, které jsou již technicky zastaralé nebo překročily hranici životnosti. Tento trend bude pokračovat i letos.


prodej mobilů


Hospodářské noviny, 3.2.2004, autor: Přemysl Souček

×

FinWeb.cz rozšiřuje stránky a mění grafiku

Starší článek

Americké vydavatelství Gannett zvýšilo zisk díky reklamě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více